ايران

پيك

                         
 

كانون نويسندگان ايران

مرغ سربريده عزای شاهنشاهي

وعروسی جمهوری اسلامی

 
 

وزارت اطلاعات و امنيت جمهوری اسلامی برای سوم بار متوالی با تشكيل مجمع عمومی كانون نويسندگان ايران مخالفت كرد.

كانون نويسندگان ايرانی طی بيانيه‌‏ای اعلام داشت:

بنابر تصميم جمع مشورتی كانون نويسندگان ايران‌‏, قرار بر اين بود كه روز سيزده ارديبهشت هشتاد و چهار اعضای مجمع مشورتي, هيات جديد تدارك مجمع عمومی را در منزل يكی از اعضای خود برگزار كند. چهل و هشت ساعت پيش از برگزاری اين نشست‌‏, وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران برای سومين بار به بهانه نداشتن مجوز, با هشدار صريح خود تشكيل اين جلسه را ممنوع اعلام كرد.

كانون نويسندگان ايران در بيانيه خود به منظور آگاهی افكار عمومی و سازمان های مدافع حقوق بشر اعلام كرده است:

1. كانون نويسندگان ايران مطابق اساسنامه خود‌‏ هيچ نيازی به كسب مجوز برای برگزاری مجمع عمومی ندارد‌‏ و اگر تاكنون برای برگزاری يكی دو مجمع خواسته است كه وزارت ارشاد مجوز صادر كند, فقط به اين دليل بوده است كه متوليان و صاحبان محل ها برای برگزاری مجمع خواهان مجوز بوده اند .  

2. ما برگزاری مجامع عمومی سالانه كانون را حق مسلم خود می دانيم و مصصم هستيم كه مجمع عمومی را در اولين فرصت و هر چه با شكوه تر برگزار كنيم.

3. هر گونه حادثه ای كه برای عضوی از اعضای كانون اتفاق بيفتد‌‏, پيامد مستقيم آن متوجه نهادهای مسوول است.

شايان ذكر است‌‏, اين مجمع برای سومين بار است كه به تعطيلی كشيده شده است .

يك عضو كانون نويسندگان ايران دراين ارتباط گفت:

نمايندگان وزارت اطلاعات و وزارت ارشاد يا هر نهاد ديگر می توانند در اين مجمع شركت كنند، زيرا همه فعاليت ها و نظرات ما روشن و آشكار است. گفتند‌‏, با برگزاری اين مجامع و جلسات امنيت شما به خطر می افتد‌. مگر ما چه كار می كنيم كه امنيت مان به خطر بيفتد؟‏ بيايند به ما بگويند كه به يك سری دليل امكان دارد به شما آسيب برسد‌‏, يا بگويند به اين دلايل امنيت ملی در خطر می افتد . ولی هيچ اطلاع دقيقی به ما نمی دهند‌‏, فقط می گويند به مصلحت نيست.
يعنی يك انجمن كه فقط می خواهد اعضای خود را بشناسد و انتخاب كند اين همه گرفتاری درست می كند؟!

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی