پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

در رابطه با پيک هفته


 

 

 
 
 

مصاحبه و خاطرات
تاج الملوك
داناترين سياستمدار دربار دو پهلوی

ورجه ورجه خنده دار هيتلر در ديدار با همسر رضا شاه و دو دخترش: شمس و اشرف
استالين دركاخ مرمر توی چشم من
(تاج الملوك) و پسرم محمدرضا نگاه كرد و گفت: بهترين كار آنست كه خودتان سلطنت را لغو كنيد، اگر هم نكنيد مردم اين بساط را جمع خواهند كرد!
درجريان كنفرانس تهران، چرچيل و روزولت بشكل توهين آميزی به دربار نيآمدند و با محمد رضا ملاقات نكردند، بلكه او را احضار كردند، اما استالين آمد و با ما عصرانه خورد، گرچه حرف‌هايش را هم صريح گفت. توهين چرچيل و روزولت دردناك تر از حرف‌های استالين بود.

استالين وقتی تابلوی كمال الملك را دركاخ مرمر ديد گفت: اين چه خودخواهی است كه اين تابلو را زينت خانه خودتان كرده ايد؟ ببريد بگذاريد در موزه كه مردم ببينند.

اولين بخش خاطرات ملكه تاج الملوك در پيك هفته

 

بخش اول

بخش دوم  -  بخش سوم  -  بخش چهارم

بخش پنجم - بخش ششم - بخش هفتم

بخش هشتم - بخش نهم - بخش دهم

بخش يازدهم - بخش دوازدهم - بخش سيزدهم

بخش چهاردهم - بخش پانزدهم -

بخش آخر

 

بخش آخر خاطرات تاج الملوك

ملکه قدرتمند پهلوی
 NewYork - Homeless
در یک گور دسته جمعی
 در کنار
‌بی ‌خانمان‌های نیویورک دفن شد

آنکه با خودی، چنین کند - با ملتی، چه ها کند!

گورستان هارت آيلند محل دفن ملكه تاج الملوك

ما )تهیه کنندگان نوارمصاحبه‌های ملکه تاج الملوک(  چندماه برای ضبط نوارهای مصاحبه دراطراف او بودیم، ازاین برخورد شگفت زده شدیم. جنازه تاج الملوک نزدیک به دو ماه در سردخانه بیمارستان، بلا تکلیف مانده بود. رضا پهلوی نوه ارشد تاج الملوک از پرداخت چند هزاردلاربرای خاکسپاری مادر بزرگش امتناع کرد.هریک ازبازماندگان خانواده پهلوی پرداخت مخارج بیمارستان و کفن و دفن را به دیگری حواله کرد. سرانجام فرح پهلوی پنج هزاردلارازپاریس برای غلامرضا پهلوی فرستاد تا صرف مراسم دفن تاج الملوک کند. غلامرضا پهلوی این پول را به جیب زد و صرف اعتیاد خود کرد! سرانجام با کمک شهرداری نیویورک همراه با جنازه عده‌ای معتاد، ولگرد، ‌بی‌خانمان و جنازه‌های فاقد هویتی که هرروزوشب درگوشه و کنار بندرنیویورک کشف می‌گردند، بدون هیچگونه مراسمی در گور‌های دسته جمعی و‌بی‌نام و نشان مخصوص این افراد به خاک سپرده شد.
ما
) مصاحبه کنندگان با ملکه پهلوی(  ازاین امردچارشگفتی ودرعین حال تاسف عمیق شدیم وتصمیم گرفتیم برای ادای دین به پیرزنی که درنهایت صداقت بارها ما را به حضورپذیرفت ودرعین بیماری و کهولت سن وضعف مفرط قوای جسمی پاسخ‌های صبورانه ای به سئوالاتمان داد، صحبت‌های او را بدون هرگونه دخل و تصرف و کوچکترین ویراستاری و اصلاح به چاپ برسانیم. (ملیحه خسروداد- تورج انصاری- محمود علی باتمانقلیج)