پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

در رابطه با پيک هفته


 

 

 

 

 

 

حسین شریعتمداری درکیهان
اعلام کنید، ایران بمب اتم می‌سازد!

اجلاس لندن ( امریکا- انگلستان- فرانسه- روسیه- چین- آلمان) بعنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان بعنوان ناظر، طرح قطعنامه ای را برای پیشنهاد به شورای حکام اتمی تصویب کردند که بموجب آن پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل خواهد رفت. این تصمیم چنان قابل پیش بینی بود که حتی حسین شریعتمداری پیش از اعلام این قطعنامه، در کیهان بشارت داد، می‌توان از پیمان الحاقی صرفنظر کرد و بمب اتم را ساخت. و درواقع تولید آن در ایران را اعلام کرد.(نقل به مضمون از سرمقاله شب گذشته کیهان) البته، شریعتمداری همچنان در این سرمقاله کوشش کرد میان چین و روسیه از یک طرف و بقیه نوعی شکاف و اختلاف را هم برجسته کند. پاسخ صریح به این ترفند کهنه و بچگانه را وزیر خارجه آلمان، شب گذشته و درحالیکه هنوز در لندن بسر می‌برد داد. او خیلی خشک و قاطع، با اشاره به همین تلاش ها درجمهوری اسلامی گفت: "تلاش ایران برای ایجاد شکاف در میان کشورهای تصمیم گیرنده بیهوده است."

اکنون دیگر نه بحث بر سر رفتن یا نرفتن به شورای امنیت سازمان ملل، بلکه برسر نوع برخوردی است که دراین شورا با پرونده ایران خواهند کرد. سرمقاله حسین شریعتمداری اگر درجهت تشویق شورای امنیت برای تائید هرماجراجوی نظامی علیه ایران و اجرای یک ماموریت مشکوک جهانی نباشد، یک خیانت آشکار ملی است، زیرا فریاد " عسس بیا مرا بگیر" است. چرا؟

جلسه شورای حکام اتمی درآغاز هفته ای که در پیش است تشکیل می‌شود. دراین جلسه گزارش جدید و دقیقی قرار است در باره ساختن بمب اتم درایران و اراده رهبران جمهوری اسلامی دراین زمینه ارائه شود. حسین شریعتمداری پیشآپیش این گزارش را تائید کرد.

در گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی قید شده که مقام‌های ایرانی از پاسخ پیرامون آزمایش‌های این کشور روی مواد منفجره اتمی خودداری کرده اند. این درحالی است که ایران طرح‌های مربوط به نحوه ساخت بخش‌های مختلف سلاح هسته ای را در اختیار دارد و اسناد آن نیز دراختیار بازرسان شورای اتمی است.

وزیرخارجه امریکا"رایس" درهمین ارتباط قبل از ترک انگلستان به مقصد امریکا برای شرکت در جلسه سخنرانی مهم جورج بوش، تقریبا با تائید نظر وزیرخارجه دولت جدید آلمان که ایران را متهم به بازی میان قدرت ها برای ایجاد اختلاف در میان آنها و وقت کشی کرد، گفت: طرح روسیه چند ماه است که مطرح شده بنابراین وقتی ایرانی‌ها به این طرح علاقه نشان‌ می‌دهند می‌توان تصور کرد که این پذیرش برای وقت کشی، از بیم ارجاع به شورای امنیت است.

خبرگزاری ها از وین و از قول یک دیپلمات آشنا با تحقیقات راجع به ایران گزارش دادند: به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه داده شد که از سایت شیان در لویزان دیدن کنند، آنها گفتند در این سایت انبارهایی از تجهیزاتی یافت شده که متعلق به سپاه پاسداران و قابل استفاده در ساخت سلاح هسته‌ای بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در سال 2004 اعلام کرده بود که ساختمان‌های لویزان از بین رفته و بمنظور از بین برده نشانه های آزمایش های مربوط به ساخت سلاح اتمی خاک منطقه برداشته شده است

جلسه فوق العاده سازمان انرژی اتمی روز پنج شنبه در وین و با شرکت نمایندگان 35 کشور عضو شورای حکام آژانس تشکیل می‌شود تا این گزارش را بشنود.

از آنچه می‌گذرد بوی جنگ و ویرانی ایران می‌آید و سرنوشت کشور افتاده است بدست امثال شریعتمداری. آنها که طرح بمباران ایران و تقسیم آن را کشیده اند، استراتژی خود را گام به گام پیش می‌برند و بدون لحظه ای تردید و با قاطعیت باید گفت در دل حاکمیت ایران کسانی را دارند که زمینه تحقق این استراتژی را فراهم آورند. تاریخ نشان خواهد داد عده ای با موجودیت ایران چه کردند.