پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

در رابطه با پيک هفته


 

 

 

 

 



مشت آهنین برای ایران
جلب رضایت مسکو، هماهنگی با قاهره، ریاض و کویت
پیش بینی سازمان مجاهدین انقلاب: حاکمیت عقب نشینی می‌کند

مسکو به قلب تپنده پرونده اتمی ایران تبدیل شده است. راه‌ها همه به آنجا ختم شده است. وزیرخارجه انگلستان، بدنبال صدراعظم آلمان راهی مسکو می‌شود و هنوز او به مسکو نرسیده و صدراعظم آلمان پایتخت روسیه را ترک نکرده، یک هیات بلند پایه اسرائیل برای مذاکره پیرامون مناسبات اتمی روسیه و ایران راهی مسکو می‌شود. مشاور امنیت ملی اسرائیل در راس این هیات قرار دارد و رئیس سازمان اتمی اسرائیل نیز در این هیات است. این احتمال که هیات اسرائیلی همراه با مدارک و دلائل تازه ای راهی مسکو شده تا با نشان دادن آنها، ترک حمایت مسکو از ایران را بخواهد زیاد است.

همزمان با این سفرها و مذاکرات، معاون ریاست جمهوری امریکا نیز راهی خاورمیانه شد و در مصر با حسنی مبارک رئیس جمهور این کشور گفتگو کرد. او بلافاصله از مصر راهی عربستان و کویت شد. شواهد حکایت از آن دارد که این سفر در ادامه سفر مقامات نظامی و سیاسی امریکا به ترکیه برای همآهنگی حمله به ایران و درجریان قرار دادن سران این کشورها در باره چنین حمله ایست. طرح خطرناک تشکیل یک ارتش عربی و اعزام آن به عراق نیز در سفر چینی مطرح شده است، که درعمل به رویاروئی کشورهای سنی منطقه با ایران شیعه خواهد انجامید.

همزمان با این تلاش‌ها جهانی، در تهران سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم طی مصاحبه ای گفت:

پیش بینی عقب نشینی

مواضع نسنجیده و تحلیل غلط دولت‌‏مردان جدید از اوضاع منطقه و جهان کشور را در آستانه بحران قرار داده است. عملکرد حاکمان جدید روند اجماع جهانی علیه ایران را تشدید کرده است.
 ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت و یا عقب‌‏نشینی و واگذاری حقوق ایران در زمینه چرخه سوخت نتیجه ادامه این روند است.

با توجه به شناخت از حاکمان جدید مطمئن هستیم نتیجه دوم، یعنی عقب نشینی ایران در انتظار ماست.