ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

بازداشت و آزادی پسر حکیم پس از بازگشت از ایران

خبرگزاری جمهوری اسلامی

حتی بی اعتبارتر از"رجانیوز"

کسانی که خبرگزاری های داخل و سایت ها و روزنامه های منتشره از ایران را مرور می کنند، اگر نگاهی صرفا حرفه ای و نه سیاسی به این مجموعه داشته باشند، با این نظر ما نمی توانند مخالف باشند که خبرگزاری جمهوری اسلامی، به بی اعتبار ترین خبرگزاری تبدیل شده است. حتی، شاید بتوان مدعی شد که "رجانیوز" اعتبارش بیشتر از "ایرنا" است، چرا که چون وابسته به بیت مصباح یزدی است، لااقل می توان فهمید وقتی فلان خبر را تحریف می کند و لابلای تفسیرهای خودش منتشر می کند، نظر و دیدگاه مصباح یزدی و طیف هولاکوستی ها را منعکس می کند. مثلا وقتی شب گذشته خبر واژگون شدن اتومبیل تیم امنیتی همراه احمدی نژاد را منتشر می کند، با رویکرد دشمنی ها با رئیس جمهور مردمی، آن را منتشر می کند، اما بالاخره اصل خبر را تا حدودی منتشر می کند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، اکنون مدتهاست به سایه استخوانی و بی روح یکی از ستون های امنیتی روزنامه کیهان شریعتمداری شده است. چنان که حتی نمی توان به کوچکترین خبر آن استناد کرد و یا آن را مبنای اطلاع از یک خبر دانست. خبرگزاری ایسنا، زیر فشار امنیتی حکومت لااقل آنچه بخش از خبرها را که سانسور می کند و اجازه انتشار آن را ندارد، با دروغ جبران پر نمی کند، اما خبرگزاری جمهوری اسلامی گهگاه یک جمله خبری را لابلای خبر- تفسیری های امنیتی اش جاسازی می کند!

بعنوان آخرین نمونه، روز گذشته همه خبرگزاری های جهان از عراق گزارش دادند که پسر رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در مرزهای ایران و عراق بازداشت شده است. ساعاتی بعد نیز همین خبرگزاری ها اطلاع دادند که نیروهای امریکائی که وی را بازداشت کرده بودند، پس از چند ساعت آزاد کردند و حتی از عبدالعزیر حکیم رئیس مجلس اعلای عراق هم عذر خواهی کرده اند.

حال انتشار همین خبر را بصورت شتابزده از جانب خبرگزاری جمهوری اسلامی بخوانید:

«مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق ، خبر دستگيري سيد "عمار الحكيم "فرزند "عبدالعزيز الحكيم " رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق توسط نيروهاي آمريكايي را تكذيب كرد.  شبكه ماهواره عراقي موسوم به " الفرات " كه اين خبر را دقايق پيش مخابره كرد، بيش از آن از تصميم مردم شهر نجف اشرف براي اعتراض به دستگيري فرزند رييس مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق خبر داده بود.  اكثر شبكه‌هاي ماهواره خبري ساعاتي پيش از دستگيري سيد عمار الحكيم در استان واسط عراق و در پايان ديدارش از ايران توسط نيروهاي آمريكايي خبر داده بودند. »

حالا ادامه خبر بالا را که دُم آن را خبرگزاری جمهوری اسلامی به یک شبکه ماهواره ای وابسته به جمهوری اسلامی بسته بود، بخوانید:

«تلويزيون عراق با تاكيد بر آزاد شدن عمار الحكيم از دست نيروهاي آمريكايي گفت كه اين تصميم پس از دخالت نوري المالكي نخست وزير عراق عملي شد. »

خبرگزاری رسمی یک کشور، حتی اگر خبری را دیرتر از خبرگزاری های دیگر منتشر کند، اما خبرش دقیق تر و مستند تر باشد، همیشه با اعتبارتر است. در دولت جدید، خبرگزاری جمهوری اسلامی نه تنها از چنین هویتی بی بهره شده، بلکه تا حد یک سایت جنگ روانی- امنیتی سقوط کرده است. آنچه را خواندید تنها یک نمونه بود. می توانید در طول روز چند بار به این خبرگزاری از طریق اینترنت سری بزنید تا سایه استخوانی کیهان را در آن مشاهده کنید!