ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آنچه را دیروز رفسنجانی در نماز جمعه نگفت:

مجلس خبرگان به من واگذار شد!

آنچه را با اشاره به مصباح و احمدی نژاد گفت:

زبانتان را جمع کنید و تولید دردسر نکنید

 

نماز جمعه تهران را که روز گذشته برگزار شد، هاشمی رفسنجانی خواند. او گزارشی از اجلاس دوره جدید مجلس خبرگان داد، اما این گزارش هیچ نکته خبری نداشت و هنوز مردم نمی دانند در جلسات دو روزه این مجلس چه گذشت. از جمله تاکنون رسما اعلام نشده که وی بعنوان قائم مقام علی مشگینی در مجلس خبرگان انتخاب شده و عملا به ریاست مجلس خبرگان رسیده است. حتی علی مشگینی رئیس بیمار مجلس خبرگان که برای احترام به وی در راس مجلس خبرگان نگهداشته شد اما همه اختیارات وی به هاشمی رفسنجانی داد شد، در روز پایانی مجلس همراه با اعضای خبرگان در دفتر هاشمی رفسنجانی با وی دیدار کردند. خبرگزاری ها ننوشتند اما این حضور به منزله بیعت با هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان بود و مشگینی نیز در این دیدار عملا مجلس را به هاشمی تحویل داد.

و باز، هاشمی رفسنجانی هیچ اشاره ای به انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان نکرد و نگفت که چرا از جمع کاندیداهای نایب رئیسی این مجلس، آیت الله یزدی عضو کنونی شورای نگهبان نایب رئیس شد اما آیت الله جنتی که رئیس شورای نگهبان است رای نیآورد و به ترکیب هیات رئیسه راه نیافت.

هاشمی رفسنجانی به هیچ یک از این مسائل در گزارشی که راجع به اجلاس مجلس خبرگان جدید داد اشاره نکرد و در میان کلیات و اشاراتی که به مسائل پرونده اتمی و خطر جنگ شیعه – سنی کرد، فقط در یک جمله کوتاه که احمدی نژاد و مصباح یزدی بیش از دیگران آن را متوجه شدند گفت:

" برخي افراد تندرو بايد اين روزها زبانشان را كنترل كنند. اين روزها بعضي حرف‌هاي ساده هم ممكن است خطر بزرگ براي اسلام پيش بيآورد؛ لذا بايد مواظبت كنند كه دشمن را خوشحال نكنند و چيزي نگويند كه دشمنان مي‌خواهند از زبان ما بشنود و به نفع‌شان باشد. »