ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

هشدار فراکسیون چپ پارلمان آلمان

آلمان، در حمله به ایران

نباید شریک امریکا شود!

ترجمه آزاده تهرانی 

روزنامه چپ گرای "نویس دویچلند" در شماره 24 فوریه خود نامه فراکسیون حزب سوسیالیسم دمکراتیک آلمان در پارلمان این کشور را با امضای "اسکارلافونتن" رئیس این فراکسیون منتشر کرد. در این نامه آمده است:

نشانه ها آشکارتر می شود. ارتش امریکا خود را آماده جنگ با ایران می کند. دومین ناو هواپیمابر جنگی امریکا وارد خلیج فارس شده است. اکنون گفتگو بر سر نقشه های جنگی و بمب هائی است که در اعماق زمین منفجر می شوند. حتی نمایندگان سنای امریکا نگرانی عمیق خود را مانند زمان شروع جنگ علیه عراق ابراز می دارند. جنگی که در سال 2003 علیه عراق آغاز شد و این کشور را به فاجعه کشاند و هزاران نفر را نابود کرد. این حمله به تقویت تروریسم منجر شد. اکنون درحالیکه در ایالات متحده احساسات ضد جنگ شدت می گیرد پرزیدنت بوش بی توجه به افکار عمومی جنگ دیگری را تدارک می بیند. پرزیدنت بوش سنت دروغ سازی حکومت های غربی را ادامه می دهد و تحت عنوان جنگ علیه تروریسم، دفاع از آزادی و دمکراسی تدارک جنگ علیه ایران را دیده است. به همین دلیل بوق های تبلیغاتی علیه کشورهای محور شرارت درجریان است تا اهداف کنسرن های نفتی- تسلیحاتی امریکا برای تسلط به منطقه را پنهان سازند. بوش حاضر است برای تحقق اهداف خود حقوق ملت هائی مانند افغانستان، عراق و ایران را نقض کند و حتی بعنوان بزرگترین جنایتکار وارد تاریخ شود.

مقابله با مسئله اتمی ایران زمانی قابل توضیح است که یک کشور عضو پیمان قرار داده منع سلاح های اتمی از مفاد قرار داد عدول کند و یا آن را به غلط تفسیر کند. در غیر اینصورت همه کشورهای عضو می توانند از انرژی اتمی استفاده صلحجویانه داشته باشند. درعین حال همان قرار داد کشورهای دارای سلاح های اتمی را موظف به کاهش و نابودی سلاح های اتمی خود می کند. ایالات متحده خود نقض کننده این قرار داد است. بنابراین راه برون رفت از مناقشه کنونی باید بر اساس احترام به حقوق ملت ها بنا شود و همه باید به آن احترام بگذارند. درعین حال این هم کاملا آشکار است که هیچ کشوری نمی تواند برای ساختن بمب اتم به ایران کمک کند و هیچ کشوری هم نفعی از این مسئله نمی برد. به یک نظر همسایگان منطقه ای ایران، مانند پاکستان، هندوستان، اسرائیل، یعنی کشورهای دارای بمب اتم در منطقه ما را به این نتیجه می رساند که آنها باید سلاح های اتمی خود را نابود سازند. ایران به تضمین امنیت نیازمند است و همچنین ایران باید تضمینی برای بقای دولت اسرائیل بدهد. استفاده صلح جویانه از انرژی اتمی از ایران نباید دریغ شود. آنکه امروز روی طبل تحریم می کوبد، در آخرین مرحله مناقشه را دامن می زند و خواهان جنگ است و این جنگی است که در صورت وقوع برای تمام منطقه عواقب هولناکی در بر خواهد داشت. لذا سیاست دولت آلمان، در این شرایط که مسئولیت شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد باید این باشد که از شدت مناقشه بکاهد و خود را از سیاست جنگ طلبانه امریکا جدا سازد. درعین حال اتحادیه اروپا باید با پیامی شفاف به جهان اعلام کند که چه مستقیم و چه غیر مستقیم در ائتلافی علیه ایران شرکت نمی کند. به همین دلیل نیروهای چپ در پارلمان آلمان پیشنهاد کرده اند که دولت آلمان نباید به هیچ وجه فرودگاه و خطوط هوائی خود در صورت حمله امریکا به ایران در اختیار این کشور قرار بدهد. رای گیری آینده مشخص خواهد کرد که احزابی مانند حزب دمکرات مسیحی، حزب سوسیال مسیحی و حزب سوسیال دمکرات، دمکرات های آزاد و سبزها برخلاف شرکت در جنگ علیه عراق، آن جرات لازمه را به خرج  داده اند که دولت آلمان را از این حمله احتمالی دور نگه دارند.