ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

یک روزنامه چاپ مسکو

کارشناسان اتمی روسیه

"سپرانسانی" ایران دربرابر امریکا

روزنامه "نیزاویسیمایا گازیتا" نیز می نویسد:

شاید در بهار ما شاهد جنگ دیگری در خاور باشیم. بنا بر برخی اطلاعات که از منابع اطلاعاتی بدست آمده، تا ماه مارس، آمریکا می تواند به ایران حمله کند. علیرغم اعلامیه های رسمی، حضور نظامی آمریکا در خاور نزدیک تشدید می شود.

تهران نیز بالقوه آماده جنگ می شود. آنها در صورت تجاوز به این کشور، با مجموعه های ضدموشکی روسی "تور-ام 1" از خود دفاع خواهند کرد. "سرگی ایوانوف" معاون نخست وزیر و وزیر دفاع فدراسیون روسیه فروش و انتقال این ضد موشک ها را اعلام کرده است.

 

بنابراین، آخر فوریه سال جاری، زمانی بحرانی برای ایران و منطقه خواهد بود. و این درست همزمان است با پایان مهلت قطعنامه مصوبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که از ایران توقف هرگونه فعالیت در زمینه غنی سازی اورانیوم را مطالبه می کند.

تا آن زمان دو گروه ناوهواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس خواهند بود. دومین ناو و گردان سیستم دفاعی ضد موشکی "پاتریوت" روز سه شنبه همین هفته عازم خلیج فارس شد. علاوه بر این حدود 20 هزار سرباز آمریکایی بنام تقویت نظامی در عراق به منطقه اعزام شده اند اما این نیروها در کویت مستقر خواهند شد.

حتی مطبوعات کویتی می نویسند که واشنگتن حداکثر تا پایان ماه مارس 2007 به ایران حمله خواهد کرد. حمله از طریق دریا خواهد بود و سیستم های "پاتریوت" که در شبه جزیره عربی مستقر شده اند قرار است دفاع ایران را خنثی کنند. جزئیات با "دیک چینی" معاون رئیس جمهور، "روبرت گیتز" وزیر دفاع و "کاندولیزا رایس" وزیر امور خارجه طرح شده و احتمال می رود که بحث اصلی در نشست شورای امنیت آمریکا در ماه دسامبر سال 2006 در تگزاس  (در مزرعه شخصی بوش) صورت گرفته باشد.

مطابق قراردادی که در سال گذشته بین تهران و مسکو امضا شد، روسیه متعهد است  29 مجموعه ضدموشکی به تهران صادر کند. بعقیده سرگی ایوانوف وزیر دفاع روسیه، انجام این معامله تخلف از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی باشد، چرا که این قرار داد قبل از قطعنامه اخیر شورای امنیت بسته شده است. با این وجود اسرائیل و آمریکا بی وقفه از این قرار داد انتقاد می کنند.

 علاوه بر این، بنظر می رسد که ایران قصد دارد از خود نه تنها با تسلیحات روسی، بلکه با نفرات روسی و بعنوان "سپر انسانی" دفاع کند. 3 هزار تبعه روسیه در نیروگاه اتمی بوشهر کار می کنند و ایران روی این سپر و دفاع روسیه از اتباع خود در برابر حمله امریکا به ایران حساب باز کرده است.