ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

نمایندگان مجلس هفتم چه تدبیری دارند

بستن تنگه هرمز

برگ برنده یا تهدید برباد دهند؟

حشمت الله فلاحت عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم گفت: تهدید امنیت  ایران امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز را، که 46 درصد نفت و انرژی دنیا از آن عبور می کند به خطر می اندازد. او که  با خبرگزاری مهر مصاحبه کرده اضافه می کند:

نا امنی در این منطقه می تواند اقتصاد جهان را مختل نماید. تامین امنیت این آبراه استراتژیک بیش از همه در اختیار ایران است.

در جنوب خلیج فارس تنها 17 معبر عبوری وجود دارد، در شرایط خاص نا امنی، این معابر به راحتی دچار مشکل می شوند و به این ترتیب جریان نفت از جنوب دچار وقفه می شود، به همین دلیل نگرانی از امنیت خلیج فارس یک نگرانی عمومی است. در شرایط تحریم و بحرانی فقط بحث صدور 2 میلیون و 100 هزار بشکه نفت ایران مطرح نیست بلکه موضوع جریان 46 درصد انرژی جهان از این منطقه مطرح است.

کشورهایی که میزبان نظامیان آمریکا در منطقه هستند بیشتر مسئول نا امنی در خلیج فارس محسوب می شوند و دراین میان ایران هم کشوری نیست که فقط  نظاره گر توطئه چینی افرادی باشد که درحال نقشه کشیدن برای کشورمان هستند.

عضو دیگر مجلس

یک عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفتم بنام "الهام امین زاده" نیز در مصاحبه با خبرگزاری مهر گفت:

ایران قدرتمندترین کشور حاشیه خلیج فارس است. ما حرف‌های زیادی در تنگه هرمز برای گفتن داریم، از ابزارهای مختلفی در این منطقه می توانیم استفاده کنیم.

داین تنگه محل تردد کشتیهای بین المللی است و ایران به عنوان کشوری مهم و محوری ، در این آبراه حضور مقتدرانه دارد.