ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

نامه دریافتی، پیرامون ماموریت های لاریجانی

بسیج مراجع مذهبی و فرماندهان

 ارتش پشت سیاست های اتمی

 

دراین روز خبرهای مهم را می توان از لابلای گفته ها و از سفرهای علی لاریجانی بیرون کشید و با آنچه در محافل مهم سیاسی گفته می شود تطبیق داد، تا حال وهوای واقعی سیاسی کشور بدست آید.

مصاحبه هفته پیش لاریجانی که در آن اشاره به فشار جریان تندرو در زمینه انرژی هسته ای کرد و گفت:"ما میدانیم ملت ایران(بخوانید رهبر) خواستارجواب تند و سخت به قطعنامه اخیراست، اما اجازه دهید ما و گروه مذاکره کننده با تامل و تدبیر و بدون عجله و بر اساس مصالح نظام تصمیم گیری کنیم."، تلویحا اشاره به فشار شدید از بالا بود، وگر نه ملت گرسنه،  نقش و نظری در صدور پاسخ دارد و نه منتقدان جدی در راس حاکمیت که هنوز آنها هم نمی دانند چه باید بکنند.

مورد بعد سفر عجیب روز جمعه گذشته وی به قم و صحبت با مراجع تقلید بود که در مورد آن حدس و گمان زیاد است، از جمله به صدا در آوردن زنگ خطر جنگ شیعه و سنی و موضع سخت عربستان در برابر ایران و ابلاغ آن به مراجع قم. گفته می شود وی دراین سفر پیام رهبر را برای مراجع برده و از آنها خواسته که سکوت مصلحتی خود را در برابر این خطر بشکنند، که معنای دیگر آن  مخالفت رهبر با کناره گیری مراجع از سیاست های اتمی و جنگی نیز می تواند باشد.

لاریجانی در قم تلاش زیادی کرد تا پای مراجع را برای ایجاد توازن قدرت در  موضوع  انرژی هسته ای به میان بکشد.

پس از این سفر، لاریجانی در یک مصاحبه شرکت کرد و برای نخستین بار بجای هندوانه گذاشتن زیر بغل فرماندهان سپاه، از ارتش ایران برای دفاع در برابر حمله احتمالی به ایران یاد کرد. این نیز بخشی از ماموریتی بود که در ستاد بحران و از بیت رهبری به وی و برای دلجوئی از فرماندهان ارتش و تعادل و توازن تبلیغ برای مجموع نیروهای نظامی داده شده بود.

گفته می شود، در قم برخی مراجع به لاریجانی گفته اند: بهتر است شما بعد از اینجا سری هم به جنوب کشور بزنید و ناوهای امریکائی را که آقایان سپاهی می گویند پوسیده است درخلیج فارس ببینید! و گزارش آن را به رهبر معظم بدهید تا در تصمیم گیری ها لحاظ فرمایند!"