ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

با تصویب قطعنامه هولاکوست در سازمان ملل

یک دسته گل دیگر احمدی نژاد به ثمر رسید!

 
 
 
 
 

شب گذشته تلویزیون امریکا برنامه ای را به زبان فارسی و برای ایران پخش کرد که نشان دهنده وسعت عملیات نظامی علیه ایران، درصورت آغاز حمله نظامی به این کشور بود. نوع موشک ها، نحوه عمل آن ها پس از شلیک، دقت درهدف گیری، امکانات آنها برای نفوذ درعمق زمین و نابودی پایگاه های اتمی زیر زمینی و... بخش هائی از این برنامه تلویزیونی بود. تصاویر مربوط به این سلاح ها و تفسیرهای نظامی که برآن می شد، تاثیر بسیاری بر بخش هائی از جامعه ایران که این برنامه را تماشا کردند گذاشت و بی شک این مشاهدات بصورت شفاهی دهان به دهان خواهد گردید. با آنکه می توان آن را ایجاد "پانیک" و "جنگ روانی" قلمداد کرد، اما منکر واقعیات مربوط به توان نظامی امریکا برای بمباران ایران نمی توان شد.

همزمان با این برنامه، طرح پیشنهادی امریکا برای محکوم کردن و حتی محاکمه کسان و یاکشورهائی که هولاکوست (کشتار یهودیان در جنگ دولت توسط نازی ها) را انکار کنند، با اکثریت قاطع در سازمان ملل تصویب شد و این سر خود فصل جدیدی شد برای رویاروئی با جمهوری اسلامی که رئیس دولت آن با برگزاری کنفرانس هولاکوست در تهران و سخنرانی ها شبه فاشیستی خود، زمینه تصویب چنین قطعنامه ای را – عملا علیه ایران- فراهم ساخت.

متعاقب آن کاخ سفید خواهان محاکمه بین المللی انکار کنندگان هولاکوست شد و این یعنی زمینه بازداشت احمدی نژاد در صورت خروج از ایران. شانه به شانه امریکا و کاخ سفید، نخست وزیر اسبق اسرائیل نیز که در لندن بسر می برد، همین قطعنامه را مبنی فعالیت های خود برای برپائی یک دادگاه جهت محاکمه حضوری یا غیابی کسانی کرد که هولاکوست را انکار می کنند.

سایت بازتاب که نظرات بخشی از فرماندهان سپاه را منعکس می کند و در شماره های اخیر خود آشکارا موضعی علیه احمدی نژاد اتخاذ کرده، طی مطلبی – پیش از تصویب طرح امریکا- نوشت:

«همايش بين‌المللي هولوكاست در تهران و توسط وزارت امور خارجه برگزار شد. اين در حالي بود كه بسياري از متخصصان و صاحب‌نظران عرصه سياست خارجي و نيز پژوهشگران موضوع هولوكاست، با آينده‌نگري و بر مبناي شناختي كه از حساسيت‌هاي غرب، به اين موضوع داشتند، مخالف سرسخت برگزاري آن، دست‌كم توسط دستگاه رسمي ديپلماسي خارجي كشور بودند، آنها معتقد بودند كه اگر دولت به برگزاري چنين همايشي اصرار دارد، با برگزاري آن توسط يك مؤسسه غيردولتي، فوايد آن براي كشور و هزينه‌هاي آن براي اين مؤسسات خواهد بود.
اين پژوهشگران و متخصصان در جلسات متعددي كه پيش از آغاز همايش يادشده در وزارت امور خارجه و دفتر مطالعات اين وزارتخانه برگزار شده بود
، نسبت به رخدادهاي پس از برگزاري همايش، دست‌كم براي شركت‌كنندگان در آن هشدار داده بودند. آخرين تحول دراین ارتباط، تهيه و تدوين قطعنامه از سوی امریکا و در محكوميت نفي کنندگان هولوكاست است كه عده‌اي از تحليلگران آن را دستاورد منفي برگزاري همايش هولوكاست توسط وزارت خارجه مي‌‌دانند.
در تحولي ديگر، آلمان نيز پيشنهادي را به اتحاديه اروپا ارايه داده تا بر مبناي آن، انكار هولوكاست در كل كشورهاي اين اتحاديه، جرم تلقي شود.
...»