ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

حسین الله کرم نیز او دو دیدگاه می گوید

دولت چگونه می اندیشد

خطر از کدام ناحیه جدی است

 
 
 
 
 

 

مصاحبه زیر را خبرگزاری ایلنا با سردار سرتیپ سپاه "حسین الله کرم"، از رهبران حزب الله در گذشته انجام داده است. او دراین مصاحبه دو دیدگاه را در رابطه با خطر حمله نظامی به ایران و سیاست های دولت مطرح کرده است. از آنجا که این دو دیدگاه، در نوع خود بازتاب دهنده دو نظر و دیدگاه در میان بخش هائی از نیروهای نظامی و حزب الهی است، بخش اصلی این مصاحبه را در زیر می آوریم:

ما با چند گزينه مختلف در بدست آوردن فن‌‏آوري هسته‌‏اي مواجه هستيم. يعني هم مي‌‏توانيم گايران منهدم‌‏شده هسته‌‏ايگ داشته باشيم و هم "ايران هسته‌‏اي قدرتمند". مردم در انتخاب خود معيار عقلانيت را بيش از هر چيز لحاظ مي‌‏كنند.

مردم ايران به حقانيت هدف نيز توجه دارند يعني آنها در نظر مي‌‏گيرند كه كشور فداي هسته‌‏اي شدن مي‌‏شود يا هسته‌‏اي شدن در راستاي توانمند شدن كشور قرار مي‌‏گيرد.

در مجموع آمريكا توان حمله به ايران را دارد اما قادر به پدافند و مقابله به مثل نيست و از اين جهت آسيب‌‏پذير است.

هم‌‏اكنون نگاهي وجود دارد كه طبق آن کشورهای منطقه مجبور نیستند برای رشد و توسعه از آمريكا تبعيت كنند. رئيس‌‏جمهور و طرفداران ايشان پيرو چنين نظريه‌‏اي هستند و از اين روست كه معتقدند در اين زمينه نگراني‌‏ وجود ندارد.

اين در حالي است كه ممكن است آمريكا واكنش‌‏هاي جدي‌‏تري از خود نشان دهد و غير از قطعنامه‌‏هاي اخير، حمله نيروهاي آمريكايي به كنسولگري ايران در اربيل نيز مي‌‏تواند نشانه‌‏هايي از پشتيباني از جنگ نرمي باشد كه عليه ايران شروع كرده‌‏اند.