ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مجلس

احضار احمدی نژاد

متنظر 10 امضای دیگر!

 
 
 
 
 

گرامي مقدم در اين نشت خبري پس از انتقاد برنامه ريزي هاي نادرست دولت در زمينه اقتصادي ابراز عقيده كرد: از اگر دولت به برنامه‌ها توجه ندارد به اين خاطر است كه مجلس را قبول ندارد، دولت‌ها از پارلمان‌ها راي مي‌گيرند تا قوانين را اجرا كنند، قوانيني كه از سوي نمايندگان مردم تصويب شده است.

تقابل مجلس و دولت، شانه به شانه مسائل حاد مربوط به فعالیت های اتمی ایران پیش می رود و در آخرین اخباری که از درون مجلس بیرون آمده، شمار امضاها برای احضار احمدی نژاد به مجلس از مرز 60 نماینده گذشت. برای احضار رئیس جمهوری به مجلس 70 امضاء لازم است و به این ترتیب، تا احضار احمدی نژاد به مجلس تنها 10 امضاء فاصله داریم.

گرامي مقدم نماینده بجنورد در مجلس هفتم، درهمین ارتباط روز گذشته گفت: «درحال حاضر60 نماينده نامه دعوت رئيس جمهور به مجلس را امضا كرده اند كه 40 درصد امضاكنندگان از طيف اصولگرا هستند. حساسيت بين نمايندگان به خصوص پس از سخنراني رييس جمهور در زمان تقديم لايحه بودجه بيشتر شد

گرامی مقدم که سخنگوي حزب اعتمادملي نیز هست، در ادامه گفته است: «پس از حمله به كنسولگري ايران در اربيل از مرز تحريم به تهديد رسيده‌ايم و كشور ما در وضعيت نگران‌كننده‌اي قرار دارد. دولت و شوراي امنيت كشور و مسوولين پرونده‌ هسته‌اي بايد دايره‌ي تصميم‌گيري را وسيع‌تر كنند و در تصميمات خودشان منافع ملي و منافع نظام را لحاظ كنند.»

در همین ارتباط دو مصاحبه قابل توجه روز گذشته منتشر شد.

مصاحبه اول را محمدجواد لاریجانی، معاون اسبق وزارت امور خارجه و از کارشناسان سیاست خارجی در طیف راست جمهوری اسلامی با خبرگزاری ایرنا کرد و با تاکید بر انتقاداتی که بر دولت و رئیس آن- احمدی نژاد- وارد است گفت: هر انتقادی در هر عرصه ای به رئیس جمهوری داشته باشیم- که خود من هم دارم- در باره مسائل اتمی اکنون باید از او حمایت کنیم زیرا وحدت نظر و عمل دراین ارتباط بسیار ضروری است.

مصاحبه دوم را علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس هفتم و معاون سابق وزارت خارجه درجریان سفر به قم کرده و تقریبا با مواضعی مشابه آنچه محمد جواد لاریجانی اتخاذ و اعلام کرده بود، دغدغه های هاشمی رفسنجانی را که در نماز جمعه گذشته مطرح شد تائید کرد. او نیز نه با صراحت رفسنجانی، اما با همان مضمون اوضاع کنونی را بحرانی توصیف کرد.

مصاحبه بروجردی را نیز هم خبرگزاری های داخلی منتشر کردند و هم سایت های سیاسی داخل کشور مانند آفتاب، انتخاب و....