ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 

آنکه زد و آنکه خورد

معنای خبرهای دیروز

روی خروجی ایران و امریکا

 
 

مجموعه خبرهای دیروز که در ارتباط با ایران روی خروجی خبرگزاری های داخلی و خبرگزاری جهانی قرار گرفت وقتی درکنار هم قرار داده می شد تصویر جالبی بدست می آمد:

در ایران از رئیس جمهور تا سرمقاله نویس کیهان تهران که حسین شریعتمداری باشد چنان سخن گفتند و نوشتند که منتظر یک تخلف کوچک امریکا هستند تا به حساب این ابرقدرت برسند و خود جای آن بنشینند! حسین شریعتمداری که یک نوک انگشت به ماشه موشک اتمی فاصله داشت و رئیس جمهور هم که ترک اسب سفید امام زمان منتظر ظهور و تاخ جهانی بود. البته وزیر خارجه هم کوتاه نیآمد، همانگونه که حسن و حسین و ناصر و تقی و.... که این روزها بنام سخنگویان شورای امنیت ملی و یا فلان نهاد و بنیاد سخن می گویند کوتاه نیآمدند و خیلی هشدار دهنده با جهان و بویژه امریکا سخن گفتند. چوب را چنان بلند کردند که اسرائیل هم حساب کار خودش را بکند! مصاحبه احمدی نژاد و سرمقاله کیهان دیروز را بخوانید تا ببینید دیروز چه قدرت نمائی در تهران کردند.

اما درخارج از ایران و بویژه در امریکا، بر خلاف همه روزها و هفته های گذشته و حتی برخلاف 48 ساعت قبل، مقامات یکی پس از دیگری سخنرانی و مصاحبه کرده و منکر هر نوع طرح و یا قصد حمله به ایران شدند. در مورد افزایش نیروها در عراق و پرسه زدن در مرزهای ایران و عراق هم گفتند: چیزی نیست، مرزها را کنترل می کنند!

 

اما ضلع سوم خروجی خبرها: دیروز هم دستگیری های امنیتی در عراق ادامه یافت و از تهران بی سرو صدا به مقتدا صدر گفتند سرداران جیش المهدی بهتر است به ایران بازگردند. در فلسطین هم نیروهای فتح ریختند به دانشگاه اسلامی غزه که ستاد نظامی حماس است و در آنجا 7 ایرانی را دستگیر کردند که بی شک سرنخشان به سپاه قدس و سپاه پاسداران وصل است. چرا ریختند آنجا؟ از کجا می دانستند ایرانی ها آنجا هستند؟ دستگیر شدگان را کجابردند؟ و سئوالات دیگر بی پاسخ است، اما این نکته قطعی است که خیلی از خانه های تیمی وسوراخ سنبه ها کشف شده و به نوبت دست می کنند در آن ها. ابتدا در بغداد، سپس در اربیل، نوبت بعدی رسید به نجف و حالا به غزه. با هر دستگیری اطلاعات تازه ای بدست می آید و روزنه های جدید باز می شود.

بدینگونه گذشت 24 ساعت گذشته: درایران شاخ و شانه کشیدند و امریکا را تهدید کردند. در امریکا جا خالی کردند و گفتند ما اهلش نیستیم. در عمل امریکائی ها ضربه زدند و ایرانی ها ضربه خوردند. فعلا جنگ در حاشیه سنگر اصلی جریان دارد اما با دو ادعا. آنکه می زند و پیش می آید می گوید قصد حمله به ایران را ندارد و آنکه پیاپی خورد ادعای جنگ و پیروزی دارد!

ببینیم امروز چه می شود.