ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

پس از حمله به دانشگاه اسلامی غزه

و کشف انبارهای سلاح و دستگیری 7 ایرانی

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

برای مذاکره، راهی تهران شد!

 

علي لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي قبل از ترک تهران به قصد شرکت در کنفرانس مونیخ گفت:

هسته‌اي شدن ايران يك مسئله ساده نيست و موضوعي است كه كاملاً به سرنوشت و توسعه كشور در آينده وابسته است. اگر ايران در آينده بخواهد ايراني پيشرفته باشد، بايد وارد تكنولوژي نوين شود و اگر كشورهاي بزرگ بخواهند مانع ورود ايران به اين تكنولوژي شوند، قابل پذيرش نخواهد بود.  شايد ساير كشورهايي كه هسته‌اي شدند اين مسير را دنبال نكردند. ايران از هرگونه روش و متدي كه بتواند از طريق مسالمت‌آميز اين مسئله را حل كند استقبال مي‌كند.

لاریجانی که پیش از این مصاحبه با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین بنام "عبدالله" که در تهران بسر می برد ملاقات کرده بود، با اشاره به اخباری که طی دو روز گذشته پیرامون حمله نیروهای امنیتی دولت فلسطین به دانشگاه اسلامی غزه و دستگیری شماری ایرانی دراین مرکز نیمه نظامی – نیمه دانشگاهی منتشر شده گفت:

دستگيري 7 تن از نيروهاي ايراني در فلسطين خبري كذب است.  درعین حال در مذاکره با "عبدالله" مشخص ساختیم که ما از ايجاد يك دولت وحدت ملي در فلسطین حمايت مي‌كنيم.

خبرنگاران نپرسیدند و لاریجانی نیز نگفت که چرا دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین که قطعا از حمایت مالی و حتی نظامی جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران برخوردار است، پس از حمله نیروهای امنیتی دولت فلسطین به دانشگاه اسلامی غزه راهی ایران شده است و اطلاعات دقیق او درباره این حمله و دستگیری ایرانی ها چیست.

پس از حمله به دانشگاه اسلامی غزه که زیر نظر حماس است، فیلم و تصاویری در تلویزیون های بین المللی و از جمله تلویزیون الجزیره از این حمله و داخل دانشگاه اسلامی غزه پخش شده که مملو از انواع سلاح های خودکار، کاتیوشا و موشک های بُرد کوتاه است.

درباره این فیلم ها و موافقت و یا مخالفت جمهوری اسلامی با تبدیل دانشگاه به پادگان نظامی نیز خبرنگاران سئوالی از لاریجانی نکردند تا نظر جمهوری اسلامی را که تحمل انجمن های اسلامی را هم در دانشگاه ها ندارد، دراین باره جویا شوند!