ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه وزیر دفاع ج.ا

حمله امریکا

محتمل ترین تهدید نظامی ایران

همزمان با سخنرانی رحیم صفوی فرمانده کل سپاه در نیروی دریائی، مصطفي محمد نجار وزير دفاع نیز با روزنامه عربي الوفاق مصاحبه کرد. خبرگزاری فارس که خبرگزاری کابینه نظامی احمدی نژاد شده، متن ویراستاری و رتوش شده ای از این مصاحبه را با گنجاندن اصطلاحات رایج در فرهنگ سیاسی مقامات نظامی و سیاسی حاکم در جمهوری اسلامی منتشر کرد. جان کلام مصاحبه نسبتا مشروح وزیر دفاع، پس از رها کردن آن از شاخ و برگی که خبرگزاری فارس به آن داده چنین است:

 

«كشورهاي منطقه و همسايگان عراق بايد تلاش كنند تا امنيت در اين كشور به نقطه مطلوب برسد. ايران در اين زمينه احساس مسئوليت مي‌كند.

وزیر دفاع در باره ساختار تسلیحانی جمهوری اسلامی گفت:

نیروی نظامی ایران، قبل از انقلاب براساس مقاومت در برابر اتحاد شوروي شکل گرفته بود. محصولات نظامي متناسب با اين ماموريت به ايران تحويل داده مي‌شد و در نتيجه ايران به عنوان انبار تسليحاتي غرب براي مقابله با شوروي كمونيسم ايفاي نقش مي‌كرد.

جنگ عراق به ما آموخت كه هيچ كشوري به عنوان متحد دائمي محسوب نمي‌شود، بنابراين بايد ابزارها و ساختمان‌هاي دروني خود را به نحو قابل توجهي ارتقاء بخشيم تا بتوانيم بطور موثر به مقابله با تهديدات اقدام نمائيم.

در حال حاضر صنايع دفاعي وزارت دفاع قادر است هر آن چه را كه نيروهاي مسلح نياز دارند به صورت كاملا بومي طراحي و توليد كند. در اين ارتباط، سازمان صنايع هوا فضا، سازمان صنايع هوايي، سازمان صنايع دفاع و صنايع الكترونيك شكل گرفته است. از محتمل ترين تهديدات نظامي عليه ما در حال حاضر تهديدي است كه از جانب آمريكا متصور مي‌باشد.

البته اين در شرايطي است كه نيروهاي ما برخلاف آمريكا كه مورد تنفر مردم منطقه است از پشتوانه مردمي قوي و پايدار برخوردار است، پشتوانه‌اي كه در شرايط حساس و بحراني مي‌تواند به عنوان ابزاري تاثيرگذار نقش ايفا كند. »

 

درباره حمله امریکا و اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران نیز وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت:

ما مخالف هر گونه درگيري نظامي هستيم، اما اگر مراكز هسته‌اي مورد تعرض قرار گيرد با جديت و قاطعيت واكنش نشان خواهيم داد و هر نوع تعرض به خاك ايران را به گونه‌اي پاسخ خواهيم داد كه عامل تعرض واقعا دچار پشيماني و ياس گردد. »

 

وزیر دفاع در باره عملیات اربیل و دستگیری 5 مانده سپاه توسط امریکائی ها در خاک عراق گفت:

«ما يورش آمريكا به كنسولگري خود در اربيل را نقض آشكار قوانين بين‌المللي مي دانيم. فعلا اين مسئله را به صورت حقوقي و با رايزني‌ با دولت عراق دنبال خواهيم كرد. البته صبر ما نامحدود نيست.»