ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

سخنان آیت الله مقتدائی نایب رئیس جامعه مدرسین قم

درباره دیدار و مذاکرات با رهبر که تاکنون فاش نشده بود

رهبر خواست

به فکر جانشین باشیم!

اگر خبرگان به این نتیجه برسند که مسئولی اگر باقی بماند ضربه به رهبری است، پیشنهاد عزل

او را به رهبر می دهند. رهبر در جلسه روحانیون در قم گفت: در آستين خود افرادي را براي رهبري آماده داشته باشيد تا اگر حادثه‌‏اي پيش آمد، بتوانيد از بين افراد صاحب‌‏صلاحيت كه قبلا مد نظر گرفته‌‏ايد، بهترين آنها را انتخاب كنيد.

 

 

آیت الله مقتدائی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان و همچنین احمدخاتمی که عضو خبرگان و عضو شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران است دو اظهار نظر در روزهای اخیر پیرامون وظائف مجلس خبرگان و انتخاب رهبر کرده اند. احمدی خاتمی گفت:

اگر كسي همه تخصص‌ها را داشته باشد، رياضي‌دان باشد، فيزيكدان باشد، شيميدان باشد، نظامي برجسته باشد اما فقاهت نداشت باشد ولي فقيه نمي‌شود و به اين دليل است كه از شرايط منتخب در خبرگان اجتهاد است.

اگر خبرگان به جايي رسيد كه فرض كنيد بودن يك مسوول ضربه به رهبري است، وارد عمل مي‌شود و به رهبري به عنوان پيشنهاد مي‌گويد اگر اين مسوول باشد آسيب به نهاد رهبري مي‌رسد.

 

آیت الله مقتدائی نیز بنا بر خبری که خبرگزاری ایلنا مخابره کرد گفت:

مجلس خبرگان دوره سوم هم بطور منظم و محرمانه مصداق‌‏هاي صاحب‌‏ صلاحيت براي تصدي رهبري را بررسي كرده است كه اين رويه در مجلس چهارم نيز ادامه خواهد داشت.

 مقام معظم رهبري در جلسه‌‏اي در قم كه با حضور اساتيد و اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه و علما بزرگ قم تشكيل شد، بطور صريح و با تاكيد فرمودند كه شما بايد در آستين خود افرادي را براي رهبري آماده داشته باشيد تا اگر حادثه‌‏اي پيش آمد، بتوانيد از بين افراد صاحب‌‏صلاحيت كه قبلا مد نظر گرفته‌‏ايد، بهترين آنها را انتخاب كنيد. مقتدايي اظهار داشت: اينكه خدايي ناخواسته حادثه‌‏اي رخ ‏دهد و بعد مجلس خبرگان به فكر بررسي مصاديق بيفتد، مصلحت نيست، چرا كه هر كار عجولانه‌‏اي ممكن است به پشيماني منجر شود. با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري، همواره كميسيوني در مجلس خبرگان در اين زمينه كار كرده و در بين مراجعي كه هستند، يا در بين كساني كه در حد مرجعيت بوده يا كساني كه ممكن است صلاحيت، اهميت و توان آن را پيدا كنند، بررسي کرده است.

 كميسيون ویژه در مجلس خبرگان همواره مراقب موضع‌‏گيري‌‏ها، سخنراني‌‏ها، عزل و نصب‌‏ها و ملاقات‌‏هاي رهبري است و خود مقام معظم رهبري هم دستور داده‌‏اند كه دفاتر و مراكز تحت نظارتشان كمال همكاري را با مجلس خبرگان داشته باشند.