ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

رئیس دفتر آیت الله خمینی

به 3 دلیل از مجلس خبرگان حذف شد

 

آيت‌الله توسلي رئیس دفتر آیت الله خمینی که تا پیش از انتخابات اخیر عضو مجلس خبرگان بود اما در این انتخابات موفق شدند او را از این مجلس کنار بگذارند، در پاسخ به نامه ای که اخیر دبیرکل جبهه مشارکت "محسن میردامادی" برای وی نوشته، بخشی از انگیزه جلوگیری از رفتن خود به مجلس خبرگان را فاش ساخت. آیت الله توسلی در پاسخی که به نامه میردامادی داده عملا فاش ساخته است که تفکر انجمن حجتیه و رهبران کنونی آن که در حاکمیت جای گرفته اند امثال او را توانستند کنار بگذارند. وی در پاسخ خود نوشت:

«پس از سلام و تشكر از ابراز لطف همراه با مراتب تاسف به وسيله نامه از روند تامل برانگيز انتخابات و آرزوي موفقيت براي جنابعالي در ترويج افكار امام و پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي از فرصت استفاده كرده نكاتي را متذكر مي‌شوم؛ گرچه از روند انتخابات و شمارش آراء گله‌مند هستم اما به هيچ وجه احساس ناراحتي ندارم بلكه از آن جهت كه به وظيفه شرعي و قانوني و به وصيت حضرت امام راحل عمل كردم خوشحال و سربلندم و چون اينجانب جهت جلوگيري از تحريف امام به عنوان كسي‌كه از ابتداي نهضت، آن پير مرشدم بود و در ركابش بودم و يكي از نزديكترين و آشناترين افراد به كار آن بزرگوار مي‌باشم، وظيفه خود مي‌دانم اجازه ندهم افكار متحجر - كه در زمان آن حضرت جايي در انقلاب نداشتند و امروز ميدان‌دار انقلاب شده‌اند - افكار امام را تحريف ‌نمايند. بنابراين نه تنها از چنين فرصت‌هايي جهت تنوير افكار عمومي و تبيين افكار آن حضرت استفاده كرده كه از هر فرصتي استفاده خواهم كرد و اعلام مي‌دارم كه اينجانب در اين انتخابات مطالبي عنوان كردم كه پيش‌بيني چنين برخورد‌هايي داشتم و اينك با اغتنام از فرصت به دست آمده به برخي از آن اظهارات اشاره مي‌شود:

1 - به تناسب معرفي گسترده كانديدا‌ها در سراسر كشور از طرف گروه‌هايي كه داراي چنين مجوزي نبودند، اشاره به نامه‌اي از امام نمودم؛ حضرت امام (ره) در جلد 20 صحيفه امام صفحه 294 در جواب سوال سه نفر از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در رابطه با معرفي كانديدا‌ براي حوزه‌هاي مختلف و در رابطه با تبليغ از كانديدا‌ها از وجوهات شرعيه و بيت‌المال و يا از اموال دولتي و عمومي مي‌توان استفاده كرد. فرمودند بايد مردم را در انتخابات آزاد بگذاريم و نبايد كاري كنيم كه فردي به مردم تحمل شود به حمدالله مردم ما داراي رشد ديني و سياسي مطلوب مي‌باشند و در چنين اوضاع هيچ فرد و گروهي و هيچ نهاد و سازمان و حزب و دفتر تجمعي نمي‌توانند در حوزه انتخابات دخالت نمايد و براي غير حوزه خود فرد يا افرادي را كانديدا نموده و از آنان تبليغ نمايد. در شرايط كنوني اينجانب به هيچ وجه به هيچ كس اجازه نمي‌دهم تا از سهم مبارك امام و يا از اموال دولت و اموال دفاتر و سازمان‌ها و جامع و اموال عمومي خرج انتخابات كند.

2- در مصاحبه با يك شبكه خبري قسمتي از درد و دل‌هاي حضرت امام را كه در منشور روحانيت ذكر فرمودند بيان كردم كه در هر نهضت و انقلاب مردمي علماي اسلام اولين كساني بودند كه بر تارك جبينشان خون شهادت نقش بسته، كدام انقلاب مردمي اسلامي را سراغ دارد كه در آن حوزه روحانيت پيش كسوت شهادت نبوده‌اند و بر بالاي دار نرفته‌اند، البته اين بدان معني نيست كه ما از همه روحانيون دفاع كنيم؛ چراكه روحانيون وابسته و مقدس‌نما و تحجر‌گرا كم نبوده‌اند و نيستند. امروز عده‌اي با ژست مقدس‌نمايي چنان تيشه بر ريشه دين و انقلاب مي‌زنند كه گوئي وظيفه‌اي غير از اين ندارند.

3- افشاي مساله‌اي كه امام همواره از آن خوف داشتند، آن افتادن انقلاب بدست نااهلان بود، كساني‌كه با تحريف افكار امام و توجيه كلمات سريع آن حضرت و تطبيق آن يا افكار متحجرانه خود همواره كوشا بوده‌اند، ناديده گرفتن جملات صريحي از امام مانند "ميزان راي ملت است" و يا ما " تابع آراي ملت هستيم" ( در امر حكومت) و توجيه افراد ناآگاه با اين دلائل كه براي حفظ اسلام و انقلاب نه تنها تقلب در انتخابات جايز بلكه واجب است و راي ملت تزئيني است، در حالي‌كه امام خميني (ره)، مي‌فرمايند: اگر مردم به خبرگان راي دادند تا مجتهد عادلي براي رهبري حكومت‌شان تامين كنند. وقتي آن‌ها هم فردي را تامين كردند تا رهبري را به عهده بگيرد قهري او مورد قبول مردم است، در اين صورت ولي منتخب مردم مي‌شود و حكمش نافذ است.

اينجانب براي اتمام حجت شرعي و دفاع از حقوق راي‌دهندگان به بعضي از برگزاركنندگان انتخابات تلفنا و كتبا تذكر دادم، زيرا با توجه به گزارشات واصله، احتمال دادم كه نتيجه آراي قرائت شده با آراي ريخته شده، تطبيق ندارد و به همين دليل از برخي از برگزار‌كنندگان استعمداد خواسته‌ام اما تا به حال جوابي دريافت نكرده‌ام.

خدا كند گزارشات، صحت نداشته باشد، مراتب سپاس خود را براي جنابعالي و اعضاي محترم جبهه مشاركت، ابراز مي‌دارم.