ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

جانشین صدام در حزب بعث عراق:

علمای جهان عرب

فتوای جهاد علیه ایران بدهند!

عزت ابراهيم الدوري، معاون سابق صدام که به عنوان جانشين وي در حزب بعث عراق معرفي شده است، با صدور بيانيه‌‏اي اعدام رهبر حزب بعث عراق را محكوم كرد.

روزنامه القدس‌‏العربي متن كامل بيانيه «عزت ابراهيم الدوري» معاون صدام و نايب‌‏رئيس شوراي عالي انقلاب عراق در رژيم بعثي را منتشر كرد و نوشت كه وي در اين بيانيه اعدام صدام در روز عيد قربان را به شدت محكوم كرده و آن را دسيسه‌‏اي از پيش طراحي شده توسط آمريكايي‌‏ها، انگليسي‌‏ها، صهيونيست‌‏ها و ايراني‌‏ها اعلام كرده است.

اين روزنامه عربي نوشت كه «عزت ابراهيم الدوري» همچنين ضمن تجليل از صدام حسين و ناميدن وي با القاب و صفت‌‏هاي نظامي و ديني، او را جانشين بحق «صلاح‌‏الدين ايوبي» و «جمال عبدالناصر» رهبر فقید مصر دانست و گفت كه نام صدام در كنار نام اين افراد، تا ابد در اذهان مردم عرب خواهد ماند.

بنابراين گزارش، ابراهيم الدوري در ادامه بيانيه خود، نمايندگان حزب بعث را مورد خطاب قرار داده،  وعده داد که «انتقام خون صدام و كساني كه در راه حزب بعث كشته شده‌‏اند، را مي‌‏گيريم و براي رسيدن به آرمانهايمان و آرمان‌‏هاي حزب بعث تا آخرين قطره خون مي‌‏جنگيم و از هيچ كاري فروگذار نمي‌‏كنيم.» عزت ابراهیم سپس از اعراب خواست تا عليه ايران وارد عمل شوند و به منافع و طرفداران آنها حمله كنند. او تاکید کرد که ايران و اسرائيل نخستين كشورهايي بودند كه از اعدام صدام استقبال كردند. عزت ابراهيم الدوري جنگ عليه ايران را یک جهاد خواند و از علماي ديني كشورهاي عربي نيز خواست تا علیه ایران اعلام جهاد کنند.