ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

متن نامه فراکسیون کردها در مجلس ششم

و شماری از فعالان حقوق کردهای ایران

7 میلیون کرد ایرانی

درد خود را کجا بگویند؟

سرمای 20 درجه زیر صفر و بی گازی

هموطنان عزیز!

 

مصائب یک هفته گذشته در اکثر شهرهای استان کردستان و شهرهای کردنشین استان آذربایجان غربی، هموطنان کرد را در این شهرها با وضعیتی روبرو ساخته است که در نبود اهتمام و توجه کار بدستان دولتی که مدعی مهرورزی است ما را بر آن داشته تا از شما هموطنان فهیم استمداد بجوئیم!

مردم شهرهای بانه و سقز و پیرانشهر و اشنویه درسرمای پائین تر از منفی 20 با لوله های خالی گاز، مخازن خالی نفت و پمپ های خالی بنزین مواجه بوده اند و در حالیکه این شرایط همچنان پایدار است، مقامات دولتی به جای تدبیر و چاره سازی از مردم کردستان خواسته اند که مهرورزی پیشه نمایند و با یکدیگر مهربان باشند!

هموطنان عزیز

سئوالائی که ذهن مردم مناطق کردنشین را به خود مشغول داشته است این است که  چرا باید فقط کردها تاوان افت فشار گاز و کمبود نفت را بدهند؟ باید مردم مناطق کردنشین هنوز پس از گذشته 7 روز همچنان در سرمای جانگاه و جانسوز شاهد بی توجهی و بی کفایتی کامل دولتمردان باشند؟ آیا اعلام اینکه این امر نشان از تبعیضی آشکار در حق مردم کرد است سخنی نارواست؟ مردم کردستان برای رسیدن به حداقل امکانات زندگی چه شیوه ای در پیش بگیرند؟ به کدامین ملجا پناه ببرند؟ آیا داشتن حداقل امکان گرم شدن در زمستان حق مسلم مردم ما نیست؟ هنگامیکه اعلام می کنند کشور ظرفیت تامین 300 میلیون نفر را دارد، آیا 7 میلیون کرد را نمی توانند حداقل در منابع سوختی تامین کنند؟

 ما امضا کنندگان این بیانیه اعلام می داریم که قطع منابع سوخت و گرما زائی مناطق کردنشین را اگر ناشی از بی توجهی عمدی به مردم خود ندانیم، نشانی از بی کفایتی کامل مدیران دولت را در آن می یابیم و بر آنیم که حداقل وظیفه دستگاه قضائی کشور و مدعی العموم پیگیر این امر و رسیدگی به تقصیر و بی کفایتی مدیران دولت است. ما همچنان مردم کردستان را به اتخاد شیوه های مدنی اعتراضی، از جمله تظلم جمعی در دستگاه قضائی دعوت می نمائیم و خود نیز مستقیما شکایتی از مقامات دولت را به محضر دادگاه صالح تقدیم خواهیم نمود.

جعفر آیین پرست، بهالدین ادب، رحمان بهمنش، شمس برهان، علی توفیقی، خالد توکلی، جلال جلالی زاده، سید مسعود حسینی، رحیم زاده، عبدالله رمضانزاده، رضا سهرابی، حسین شاه حسینی، خالد عزیزی، فرهنگ قصریانی، بایزید مردوخی، محمد محمدرضائی، علی اکبر موسوی خوئینی، صالح نیکبخت وسیدهاشم هدایتی