ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

خروج لاریجانی از چین

ورود "المرا" به پکن

نخست وزیر اسرائیل، پس از خروج علی لاریجانی از پکن، در سفری که تاکنون سابقه نداشت، برای برخی رایزنی ها و مذاکرات وارد چین شد. خبرگزاری رسمی دولت اسرائیل اعلام داشت که این سفر برای مذاکره پیرامون برنامه اتمی ایران صورت گرفته است. روزنامه "هآرتس" چاپ تل آویو نوشت که نخست وزیر این کشور دراین سفر با نخست وزیر و رئیس جمهوری چین بر سر مسئله اتمی ایران گفتگو خواهد کرد.

"المر" در آستانه حرکت از اسرائیل به طرف پکن به خبرنگاران رسانه های چین که با وی مصاحبه کرده بودند گفت که گسترش برنامه هسته ای ایران به نفع چین نیست .

رئیس جمهوری چین در ملاقات با لاریجانی از ایران خواسته بود که پاسخی جدی به قطعنامه شورای امنیت بدهد و برنامه هسته ای خود را متوقف کند.

خبرگزاری " ا .کی. ای" در گزارش خود از سفر لاریجانی به چین و ملاقات با رئیس جمهوری این کشور نوشت که لاریجانی در مذاکره با رئیس جمهور چین تهدید کرده است که ایران اگر تهدید شود، ممکن است دست به تولید سلاح اتمی بزند!

قرار است کنسولگری اسرائیل در ایالت "گنگچو" مرکز بزرگ استقرار کمپانی های فن آوری مدرن در جریان سفر نخست وزیر اسرائیل گشوده شود. چین اخیرا نسبت به دو برابر شدن مناسبات بازرگانی اسرائیل و چین ابراز تمایل کرده است.