ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

هر ماه 10 ميليارد تومان تجهيزات در سايت‌هاي اتمی ایران نصب مي‌ شود.

یک لقمه نان- یک قاشق ماست

غذای روازنه 5ر4 میلیون ایرانی

 

 

گرانی مانند بهمنی که از کوه سرازیر شده باشد، همچنان سرعت می گیرد و روز به روز ویرانگرتر می شود. حتی هیچ مقام و سازمان و مسئولی نیست که از آن سخن نگوید، اما علیرغم حیرت آورترین اعترافات، گرانی به اعتناء به حرف های تبلیغاتی و بموجب احکام علم اقتصاد در یک نظام متکی به سوخت و ساز سرمایه داری و تجارت پیش می رود. آنچه که یکی از معاونان رئیس جمهور "داوودی" در روزهای اخیر و در انتقاد به افزایش نرخ حبوبات و چنگ و دندان نشان دادن به خرده فروشان گفته، درحقیقت اعتراف به آن پیش بینی قاطعی است که حدود یکسال پیش کارشناسان اقتصادی، با توجه به رشد شتاب گیر تورم و سیاست  های جنجالی دولت نوظهور پیش بینی کرده بودند.

 نزديك به 5/4 ميليون ایرانی با درآمد روزي كمتر از 1000 تومان یعنی با ماهی 30 هزار تومان زندگي مي‌كنند و قوت غالب آنها نان و حداكثر نان و ماست است.

حبوبات غذاي طبقه كم درآمد جامعه است و با افزايش قيمت، اقلامي همچون حبوبات و سيب‌زميني نیز از سفره اقشار پائين جامعه رخت بر بسته است.

از آنجايي كه با افزايش قيمت يك كالا، قيمت ساير اقلام نيز افزايش مي‌يابد، بنابراين بايد قيمت‌ها را اصلاح و تا جايي كه امكان دارد آنها را مديريت كرد.