ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب:

دیپلماسی ناپخته خارجی ج. ا

جهان را علیه ایران متحد کرده


محمد سلامتي دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب نیز، همزمان با سپری شدن هفته ها و نزدیک شدن به پایان مهلت دو ماهه شورای امنیت برای پذیرش قطعنامه این شورا از سوی ایران نگرانی رهبری این سازمان را پیرامون قعطنامه و اجتماع کنونی جهانی علیه ایران طرح کرد. او نیز در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت:

اجماع جهاني عليه ایران، هر اندازه هم که كمرنگ و كم‌‏اثر باشد، بد است. بويژه عليه كشور ما كه مسائل زيادي دارد. از نظر من هنوز هم مي‌‏توان اين اجماع را شكست. آنها كه صدور قطعنامه و شكل‌‏گيري اجماع جهاني بر ضد ايران را نقطه قوت مي‌‏دانند، مي‌‏خواهند صورت‌‏مساله را پاك كنند يا ضعف خود را در كار ديپلماتيك بپوشانند.

 

هنوز برخي از كشورهاي ذي‌‏ربط در پرونده هسته‌‏اي، دبيركل سازمان ملل متحد و آژانس بين‌‏المللي انرژي اتمي بر اين تاكيد دارند كه موضوع بايد از طريق مذاكره دنبال شود، بنابراين زمينه كار فراهم است و اين هنر ديپلماسي است كه كار را به‌‏گونه‌‏اي پيگيري كند تا اجماع جهاني از بين برود و راه حل سياسي براي اين موضوع پيدا شود.

صدور قطعنامه شوراي امنيت عليه ايران نشان‌‏ دهنده ناپختگي ديپلماسي كشور بود. بايد تلاش مي‌‏كرديم تا چنين اجماعي عليه ايران شكل نگيرد؛ اما اكنون نيز دير نشده است و جلوی ضرر از هر جا كه گرفته شود، منفعت است. بايد از تجربه گذشته استفاده كرد و با برخورد پخته و سازنده جلوي آثار سوء قطعنامه را گرفت.