ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه الیاس نادران در مجلس

اختلاف با سیاست های دولت

شکاف در فراکسیون سپاه در مجلس

الياس نادران که هم در مجلس ششم مسئولیت سخنگوئی سپاه را برعهده داشت اما در مجلس هفتم در راس فراکسیون سپاه در مجلس قرار نگرفته در مصاحبه ای که روز گذشته با وی در مجلس انجام شد گفت:

تاخير در ارايه لايحه بودجه از سوي دولت عملا فرصت بررسی آن را از مجلس می گیرد، زيرا بدون احتساب تعطيلات رسمي كه مجلس اجازه كار ندارد، بررسي بودجه در كميسيون‌‏هاي تخصصي تلفيق و صحن علني به 67 روز كاري نياز دارد.

از آنجا که اختلاف دولت و مجلس بر سر بودجه وجود دارد، و به همین دلیل بودجه به مجلس برده نشده، نادران گفت: به اين اعتقاد ندارم كه دولت بخواهد در مقابله با دولت چنين كاري انجام دهد.
نادران درباره ‌‏تنظيم بودجه برپايه درآمد نفتي 45 دلار نیز گفت: باتوجه به روند قيمت‌‏ها و پيش‌‏بيني بازار بين‌‏المللي نفت، این کارپایه بيش از حد خوش بينانه است. اگر دولت و مجلس بپذيرند كه كسري بودجه را از محل استقراض از بانك مركزي تامين كنند، خسارت آن كمتر خواهد بود تا اينكه بودجه را غيرواقعي تنظيم كرده و به منابع ارزي متكي نمايند كه تحقق آن را بايد در نظر گرفت.

درباره منع معاملات با بانک های مهم ایران در هفته های گذشته نیز نادران گفت:

ما به تعاملات مالي بين‌‏المللي نياز داريم و در بازار سرمايه‌‏گذاري لازم است كه روابط تجاري با كشورها را توسعه دهيم و اين كه گفته شده در صورت تحريم نياز به فاينانس نداريم، درست نيست، زيرا منابع مالي ما اجازه تامين مالي پروژه‌‏ها را نمي‌‏دهد.

ما در پروژه‌‏ها علاوه بر فاينانس به انتقال تكنولوژي، تقويت سطح فني فعاليت ها نياز داريم.

(به این ترتیب می توان پیش بینی کرد که بتدریج نه تنها در فراکسیون اصولگرایان در مجلس شکاف ایجاد شده بلکه در فراکسیون سپاه نیز نسبت به سیاست های دولت و احمدی نژاد شکاف آشکارتر می شود.)