ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

سفرتبلیغاتی احمدی نژاد به امریکا لاتین

این بلیت دو سره

نه رفتش خوب بود، نه برگشتش!
مصاحبه خوش چهره

محمد خوش‌چهره نماینده مجلس و از حامیان دوران انتخاباتی احمدی نژاد در مصاحبه با "آفتاب" گفت:

سفر احمدی نژاد به امریکای لاتین از نظر مجلس توجیه ندارد. الان فصل بودجه است و توضیح و دفاع رئیس جمهور از لایحه بودجه لازم و ضروری است.  این سفر در شرایط تقدیم لایحه بودجه به مجلس انجام شده که مقدرات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور در طول یک سال تعیین می‌شود. امروز هم در مجلس یکی از نمایندگان تذکری داد و درباره همزمانی سفر احمدی‌نژاد با زمان تقدیم لایحه بودجه با توجه به اینکه وقت آن هم گذشته است مطالبی را به صراحت مطرح کرد و گفت که این کار به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وقتی رئیس جمهور از سفر بازگشت مجلس از وی توضیح خواهد خواست، ممکن است که این جلسه به صورت رسمی یا غیررسمی باشد. اما ایشان باید درباره انتخاب این مقطع برای سفر، انتخاب نوع کشورها برای مراودات سیاسی – اقتصادی،‌ و ضرورت آن در این شرایط توضیح دهد و این مسایل باید مشخص شود

لایحه بودجه را معاون رئیس جمهور نمی تواند به مجلس ارائه دهد. ‌این امر بی‌سابقه است. حضور رئیس جمهور در واقع احترام به لایحه بودجه و نمایندگان است و در تمام طول دوران پس از انقلاب این امر بی‌سابقه بوده و یا خود رئیس جمهور و یا نخست وزیر در زمان تقدیم لایحه بودجه در مجلس حضور می‌یافتند.