ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آنچه مردم دیشب در تلویزیون دیدند

رهبر بی حال و بی رمق

را چند دقیقه ای نشان دادند

سیامک زند

تلويزيون كانال يك شب گذشته فیلم کوتاه مراسمی را پخش کرد که برای دلجوئی از اهل سنت جهانی در برابر رهبر برگزار شده بود. دراین فیلم کوتاه، چند دقیقه ای رهبر نشان داده شد که وضع و حال مناسبی نداشت و احتمالا به همین دلیل نیز این مراسم نه کامل و نه حتی بصورت مشروح از تلویزیون پخش نشد. صدای خش دار و عدم تمرکز او کاملا حکایت از وضعیت غیر عادی داشت. هنگام روبوسي تشريفاتي با آقايان روحانیون اهل سنت نیز او بی حال ایستاده و حتی نای پاسخ به بوسه آن آقایان را هم نداشت. پیشتر، همیشه صدا و سيما با علاقه و با آب و تاب، تمام صحنه هاي  این ملاقات ها و این نوع روبوسي ها را پخش می کرد اما روز گذشته این صحنه نیز فقط چند ثانیه ای بیشتر پخش نشد.

این حکم عمومی در تمام کشورهای تک محور و دارای حکومت فردی است که تمام نورافکن ها روی یک تن بعنوان مرکز قدرت متمرکز است و کوچکترین تغییر در صدا و شکل و لباس و حرکات او تفسیر سیاسی می شود و بیماری و بود و نبودش آینده گردش سیاسی یک کشور را رقم می زند. از این واضح تر می توان نشان داد و گفت که جمهوری را ایشان تبدیل کرد به پادشاهی. آن هم نه از نوع مشروطه اش، بلکه از نوع خودکامه و حکومتی اش!

لغو پروازها

روزگذشته تمام پروازهای خوزستان، ایلام و ارومیه لغو شد و مسافرانی که از 5 صبح خود را به فرودگاه رسانده بودند پس از ساعت ها انتظار پرواز مجبور شدند به خانه های خود باز گردند. لغو پروازها بدی هوا اعلام شد، اما از آنجا که مردم به هر تصمیم و ادعای حکومت بی اعتمادند، دلیل لغو این پروازها نیز چنان مورد قبول مسافران نبود که اعتراض کرده و آن را قبول نداشتند، بویژه آنکه پروازها در چند جهت کشور قطع شد و نه پروازهای یک منطقه.