ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مذاکرات امریکا با ژنرال های ترک

برای پیوستن ترکیه به ائتلاف علیه ایران

روزنامه الوطن چاپ عربستان سعوی فاش ساخت که یک هیات بلندپایه از مقامات نظامی و سیاسی امریکا به سرپرستی "پیتررودمن" معاون مشاور وزارت دفاع امریکا با ژنرال های ترکیه به سرپرستی "آرغین صایغون" معاون ستاد مشترک ارتش ترکیه، در ترکیه پیرامون پیوستن این کشور به جبهه ائتلاف علیه ایران مذاکره کرده اند. تاکنون هیچ منبع خبری در باره چنین ائتلافی گزارش نکرده بود و معلوم نیست چه کشورهای عضو آن هستند که اکنون تلاش برای پیوند دادن ترکیه به آن در جریان دارد.

همین روزنامه درگزارش خود نوشت که اخیرا مقامات نظامی اسرائیل و ترکیه نیز در دیدار مشترکی که در تل آویو پایتخت اسرائیل داشته اند پیرامون توان نظامی – بویژه موشکی- ایران مذاکره و تبادل نظر کرده اند. الوطن انگیزه این تبادل نظر عکس العمل های ایران نسبت به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده است، اما آشکار است که واکنش به قطعنامه شورای امنیت از جانب ایران نمی تواند نظامی باشد، مگر آنکه واکنش ایران نسبت به حمله نظامی به ایران مورد مطرح باشد.

تبادل اطلاعاتی که از طریق منابع جاسوسی علیه ایران- بویژه از طریق ماهواره- بدست می آید نیز از جمله موارد مورد مذاکره بوده است.

ترکیه و اسرائیل قرار است بزودی یک مانور مشترک دریائی برگزار کنند که در آن امریکا نیز شرکت خواهد داشت.