ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه اتمی درتهران

خبر رسانی خنده دار

کمیته اتمی 3 ارگانی ایران

 

شورای امنیت سازمان ملل برای پیگیری قطعنامه این شورا کمیته ای تشکیل داده که نام آن می تواند کمیته پیگیری قطعنامه و یا "کمیته اتمی ایران" باشد. در تهران نیز به تقلید از این اقدام و بدنبال فرار مجلس از تصویب قطعنامه خروج ایران از سازمان انرژی اتمی، یک کمیته دولتی برای تجدید نظر در مناسبات با این سازمان تشکیل شده است. مجلس به تجدید نظر و نه قطع مناسبات رای داد و دولت هم کمیته مورد بحث را بدنبال همین مصوبه تشکیل داده است. درکمیته ایران از وزارت خارجه، شورای عالی امنیت و سازمان انرژی اتمی کسانی عضو شده اند. همه این عقب و جلو شدن ها و ژست های کمیته ای برای بیان نظراتی است که به نقل از مقام در همین کمیته و به نقل از خبرگزاری ایسنا در ادامه می خوانید:

"چهارشنبه‌ گذشته به محض تصويب مصوبه‌ مجلس کمیته ما در اين‌باره تشكيل شد. ايران قصد ندارد، همكاري‌هايش با آژانس را قطع كند، بلكه بنا داريم با توجه به موافقت‌نامه‌ها و پادمان‌ هسته‌يي درچگونگي دسترسي‌ها و برخي اقدامات اضافي، تجديد نظر كنيم تا بدون نقض مقررات ان.پي.تي اهداف مصوبه‌ي مجلس شوراي اسلامي عملي شود. ضرورت تسريع در روند فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي، به منظور پشتيباني و حمايت از اقدامات و فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي درحال انجام سازمان انرژي اتمي مثل راه‌اندازي نيروگاه بوشهر و نصب و راه‌اندازي 3000 دستگاه سانتريفيوژ است. "

مقامی که این حرف های صدتا یک پول سیاه را تحویل خبرگزاری ایسنا داده، پس از این مقدمه پوچ، وقتی از او سئوال شده مصداق تسریع در روند.... چیست؟ گفته است:

« البته، تسريع در روند فعاليت‌ها با توجه به فضاي جنگ رواني ناشي از تصويب قطعنامه 1737 است و حمايت‌وپشتيباني عملي دولت از اين اقدامات بسيار حائز اهميت است. اما مصداق اجرايي مشخصي در خصوص تسريع در فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌يي كشور وجود ندارد.»

خبررسانی از این واضح تر و کمیته ای از این پرکارتر؟