ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

Focus – 17.2007

در انتظار چراغ سبز

حمله لیزری- اتمی به ایران

آیا اسرائیل برای حمله اتمی به تاسیسات هسته ای ایران آماده میشود؟ در 7 ژانویه خبری که در نشریه ساندی تایمز مبنی برحمله اتمی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران منتشر شد که توسط اسراییل تکذیب شد، اما شواهد وقوع این احتمال واقعی تر از تکذیب آن بنظر می رسد.

یک مشاور وزیردفاع اسرائیل به روزنامه اورشلیم پست می گوید: " زمان تصمیم گیری جامعه بین المللی و اسرائیل برای حمله به ایران نزدیک می شود. درواقع نیز تنها حمله نظامی توسط امریکا و متحدینش می تواند ایران را از دراختیارداشتن سلاح اتمی باز دارد.

براساس گزارش تایمز این حمله توسط بمب های لیزری و سلاح های اتمی تاکیتکی"بانکر باستر" انجام می شود.  یک منبع خبری به تایمز می گوید با حمله به ایران فقط یک چراغ سبز فاصله داریم. ویلیام فالن، متخصص جنگ های هوایی که مدتی بمباران ویتنام با هواپیماهای تاکیتکی ا- 6 را فرماندهی کرد، اکنون با دیک چینی معاون ریاست جمهوری امریکا برا طرح حمله به ایران همکاری می کند.

دیدارهای اخیر بوش ، نخست وزیرانگلستان و المر نخست وزیر اسرائیل نیز برای همآهنگی در همین رابطه بود. در این دیدارها مسئله اصلی پرهیز از گسترش جنگ در خاورمیانه، در صورت حمله به ایران بود.درعین حال بسیاری از دمکرات های حاضر در کنگره امریکا نیز با در ضرورت حمله به ایران با جمهوریخواهان همسو شده اند. هرچه دامنه این حمله و عواقب آن هم جمهوریخواهان و هم دمکرات ها را نگران کرده است. عواقبی که علاوه بر آینده سوریه، حتی آینده ژنرال مشرف در پاکستان را نیز در برابر علامت سئوال قرار داده است. آینده ای که دخالت نظامی هندوستان در پاکستان را محتمل می سازد.