ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

18 . 2007 Published

کنگره امریکا نگران

جنون بوش در حمله به ایران

نیروی دریایی "ارمادا" درجهت موقعیت جدیدش حرکت میکند" بوش برای جنگ باایران با متحدینش به سرعت پیش میرود.

ناو US اینترپرایز که بخشی از نیروی دریایی "آرمادا" است در فاصله کوتاهی از ساحل ایران مستقر می شود.

این ناو هواپیمابر با موشک های تخریب کننده، زیر دریایی ها، موشک های کروز، جنگده های هوایی در خلیج فارس استقرار یافته و " ویلیام فالون" جانشین ژنرال "جان ابیازیاد" فرمانده ستاد مرکزی این ناو شده است. حمله قریب الوقوع  به نظر می رسد.

بوش با تحریم اقتصادی ایران، همان فضایی را بوجود آورده که پیش از حمله به عراق بوجود آورده بود. او در سخنرانی 10 ژانویه خود عملا ایران را مسئول مخاصمات عراق معرفی کرد و تقریبا بلافاصله پس از این سخنرانی دفتر جمهوری اسلامی در شهر اربیل واقع در کردستان عراق اشغال شده و 5 ایرانی از درون این دفتر به نقطه نامعلومی انتقال داده شدند.

 روزنامه عربی تایمز کویت در روز چهارشنبه 14 ژانویه گزارش داد که طرح حمله امریکا به ایران تا قبل از اپریل 2007 صورت خواهد گرفت. در این حمله تاسیسات نفتی و اتمی هدف قرارخواهند گرفت و موشکهای دفاعی استقرار یافته درکشورهای عربی خلیج فارس مانع از عمل واکنشی ایران خواهند شد. دولت بوش معتقد است که حمله به ایران، تعادل جدید قدرت را در منطقه به همراه خواهد آورد. بوش در آخرین دیداری که با رایس وزیر خارجه، گتز وزیر جدید دفاع، و دیک چینی معاون خود داشت جزئیات این حمله را بررسی کرد و متعاقب آن رایس به طرف خاورمیانه و اروپا و کیتس به طرف عراق و افغانستان حرکت کردند.

انستیتو "کلمونز" از یک برنامه استراتژیک در نیو فاندشن امریکا خبرمی دهد. بموجب این اطلاع بوش، فرمان محرمانه ای به وزیر دفاع امریکا و رئیس سازمان سیا ابلاغ کرده که معنای واقعی آن حمله به ایران و آماده شدن برای حمله به سوریه در صورت نیاز است. این فرمان بدون اجازه کنگره صادر شده است.

(درهمین رابطه و ظاهرا با آگاهی از همین فرمان است که در کنگره امریکا اخطارها به بوش برای پرهیز از حمله به ایران قبل از هر نوع اطلاع کنگره هشدار داده شده است. در این شماره پیک نت خبر مستقلی در همین ارتباط می خوانید.)