ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

بادستگیری "هادی دراجی"

آغاز بازداشت زنجیره ای

دستیاران مقتدا صدر درعراق

400 تن از افراد مسلح شیعه در روزهای گذشته دستگیر شده اند و ظاهرا با اطلاعاتی که از آنها بدست آمده "هادی دراجی" رئیس "کمیته مجازات" سپاه مهدی مقدا صدر به دام افتاده است.

 

در بازداشت های زنجیره ای که از بغداد و دفتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق آغاز و در میانه راه به دفترنمایندگی جمهوری اسلامی در اربیل و سپس خبرنگار فیلمبردار صدا و سیما در بصره انجامید، روز گذشته رئیس ارتباطات مقتدا صدر که وزیر فرهنگ و ارشاد او محسوب می شود در عراق توسط امریکائی ها دستگیر شد. دراین دستگیر نیروهای تشکیلات تازه فعال شده امنیت داخلی عراق نیز وارد عملیات شد. وی در بغداد و باتهام دست داشتن در دو انفجار اخیر این شهر که نزدیک به 20 کشته برجای گذاشت بازداشت شده است.

قرائن نشان میدهد که این دستگیری مقدمه بازداشت مقتدا صدر باتهام دست داشتن در انفجارهای عراق است، مگر آنکه به ایران عقب نشینی کند. این فرد "هادی دراجی" نام دارد و گفته می شود دو تن دیگر نیز در ارتباط با او و انفجار اخیر بغداد دستگیر شده اند.

دراجی عضو سپاه مهدی گزارش شده است و دولت عراق با صدور اطلاعیه ای رسما این دستگیری را اعلام داشت. حتی گفته شده که وی در راس کمیته قتل های زنجیره ای عراق قرار داشته است، که نام آن "کمیته مجازات" است. گفته می شود در روزهای اخیر 400 تن از افراد مسلح شیعه در عراق بازداشت شده اند و ظاهرا در بازجوئی از بازداشت شدگان اطلاعات مربوط به "دراجی" بدست آمده و زمینه دستگیری او شده است.