ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه وزیردفاع امریکا

تبلیغات و قدرت نمائی کاذب ایران

به سود ما ومتحدان منطقه ای ما تمام شد

 

بحرین – 18 ژانویه –

رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا که همچنان در منطقه خلیج فارس و اطراف ایران(عراق و افغانستان) بسر می برد، در یک مصاحبه خبری پیرامون دیدارش با رهبران شیخ نشین های خلیج فارس گفت:

من گفتگوهای مفصلی با رهبران قطر، بحرین و پادشاه عربستان داشته ام. رهبران قطر و عربستان هر (دو کشوری که گفته می شود وارد یک پیمان و جبهه متحد با امریکا و اسرائیل و مصر علیه ایران شده اند) دو امیدوارند که امریکا موفق شود. ایران موجب نگرانی این کشورها شده است.

گیتس گفت: رهبران ایران تصور می کنند ما در عراق در موضع ضعیف قرار گرفته ایم ولی من به رهبران منطقه گفتم که ایران با این تبلیغات سعی می کند یک بازی اغراق آمیز سیاسی را در منطقه پیش ببرد. البته این تبلیغات به ضرر آنها تمام شده زیرا عملا نگرانی منطقه از اهداف رهبران ایران را موجب شده است. بویژه آن که این رهبران شاهد فعالیت ایران برای آموزش شیعیان و اعزام آنها به عراق است. ایران مهمات نظامی دراختیار گروه هائی که به داخل عراق اعزام می کند قرار میدهد. مشکلات امریکا در عراق تاکتیکی و کوتاه مدت است. من در بحرین با فرمانده ستاد مرکز هوایی  امریکا دراین کشور ملاقات کردم و همچنین با فرمانده نیروهای زمینی در قطر. نیروهای زمینی و هوائی ما از هر نظر آماده عملیات هستند.