ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

نتیجه باورنکردنی یک جستجو در گوگل

ایران مقام اول جهانی درجستجوی

Vulva.Tit.Sex.Fuch

 

جستجوگر گوگل نسخه آزمایشی google trends را روی شبکه قرار داده است. با این قابلیت می توان فهمید فلان کلمه در فلان نقطه دنیا در فلان دوره زمانی چند بار جستجو شده است. امکان مقایسه تعداد سرچ کلمات مختلف و مقایسه آنها با هم نیز در کشورهای مختلف ممکن شده است.

یک فرد جستجوگر با استفاده از این برنامه کلمه  " sex" را روی گوگل در کشورهای مسلمان پاکستان، مصر، ویتنام، ایران، هند، مراکش، عربستان، ترکیه، فیلیپین، لهستان سرچ کرده است. نتیجه آن که ایران در میان این کشورها مقام چهارم را دارد!
این پژوهشگر از طریق همین برنامه گوگل توانسته به آمار سرچ "sex" در شهرهای مختلف ایران نیز دست یابد. نتیجه این جستجو چنین است:

به ترتیب شهرهای اردبیل، قزوین، ایلام، تبریز، بابل، بندرعباس، کرمان، سمنان، اراک، زنجان  از شهرهای دیگر جلوتر بوده و تهران غایب بزرگ این لیست بوده است!

پژوهشگر ایرانی که نتیجه تحقیقات خود روی گوگل را رسما نوشته و دراختیار خبرگزاری انتخاب گذاشته، در بخش دیگری از این تحقیق خود کلمه   " fuck" (عمل جنسی) را به جستجوگر گوگل داده است. دراین بخش نیز نتیجه بدست آمده نشان داده است که ایران مقام اول را داشته است! و پس از ایران به ترتیب پاکستان، هند ، نروژ، عربستان، نیوزیلند، استرالیا، کانادا، امریکا، سوئد  قرار داشته اند. ایران با اختلاف کمی از پاکستان اول شده است!

کلمه سومی که این پژوهشگر به برنامه جستجوگر مورد بحث داده " vulva" (آلت تناسلی زن) بوده، که در این بخش نیز با اختلاف بسیار پیشتاز جهان بوده است. از ایران، دو برابر السالوادور که در این پژوهش دوم شناخته شده با این کلمه روی سرچ گوگل رفته اند! در مقایسه با ویتنام که سوم شده ایران چهار برابر از آن جلوتر بوده است! بقیه کشورها که مقام سوم به بعد عبارت بوده اند از هند، عربستان سعودی، ونزوئلا، کلمبیا، ایتالیا، نیوزیلند، مکزیک.

چهارمین کلمه ای که کلمه ای به این برنامه سرچ گوگل داده شده ""tit (سینه زن) بوده است. دراین بخش نیز ایران مقام اول را بدست آورده است و پس از ایران، با فاصله زیاد هنگ کنگ، بریتانیا، امریکا، نیوزیلند، کانادا، ایرلند، استرالیا، هند، فنلاند قرار گرفته اند.

 

توضیحات: ایران بدلیل محدودیت هائی که دولت ایجاد برای سایت های سیاسی، فرهنگی، هنری و.... ایجاد کرده و فیلترینگ هوشمندی که سوار کرده در سرانه استفاده از اینترنت، در خاورمیانه از آخر دوم است و پس از ایران عربستان قرار دارد.

همچنین ایران، دیرتر از کشورهای بلوک شرق و غرب، به اینترنت دست پیدا کرده است. سرعت دانلود در ایران به سختی از مرز 8 کیلو بایت در ثانیه میگذرد.   در این پژوهش و نتیجه ای که بدست آمده، آمار سرچ فارسی تحقق درنظر گرفته نشده است. یعنی آمار کسانی که با نوشتن نام فارسی کلمات انگلیسی بالا روی سرچ گوگل استخراج نشده است.

این آمار را در کنار این اقدامات باصطلاح مقابله با یورش فرهنگی غرب بگذارید:

جریمه پنج میلیونی ماهواره،

فیلتر اینترنت،

برچیدن بساط مانتو فروشی های هفت تیر،

پخش فیلم های 2.5 ساعته در 1.5 ساعت،

سانسور کتاب هائی که درآنها از "کوندرا" و "مارکز" نام برده شده،

تبدیل کلمه مشروب به نوشیدنی

حذف کلمه رقص از داستان ها

و........