ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

نشست وبلاگ نویسان

اینترنت کالای لوکس نیست

وسیله ارتباط نوین جهانی است

نشست وبلاگ‌نويسان و نامزدهاي ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراي شهر تهران برگزار شد. از این نشست، علاوه بر گزارشی که محمد علی ابطحی در وبلاگ خود نوشته و ما نیز آن را در همین شماره منتشر کرده ایم، خبرگزاری های داخلی نیز گزارش مختصر و جداگانه ای منتشر کرده اند که می خوانید:

در اين نشست علي پير حسين‌لو، بلاگر، با بيان اين كه وبلاگ‌ها " صنف رسانه " هستند، به انتظارات وبلاگ نويسان از نامزدهاي ائتلاف اصلاح طلبان در شوراي شهر اشاره كرد و گفت:

«در حال حاضر يك فرهنگسراي‌ آي تي در تهران وجود دارد، اين در حالي است كه مشكلات فرهنگ‌ آي تي با يك فرهنگسرا در شهر حل نمي‌شود. لذا اين فرهنگسرا بايد به وب‌سراها و مراكزي در شهر تبديل شود كه بتوانند به گسترش فرهنگ اينترنت كمك كنند. باشگاه وبلاگ نویسان نیز بيش از‌آن كه، مركزي براي تبليغ انتخاباتي افراد شود بايد بازوي مشورتي و سايه‌ شوراي شهر و شهرداري در فضاي مجازي باشد.

در حال حاضر تعداد گيم نت‌ها و كامپيوترها در سطح شهر زيادند كه هيچ پشتيباني از آن‌ها نمي‌شود و فرهنگ استفاده از آن‌ها وجود ندارد، بنابر اين بايد نت‌هاي محلي و مراكزي در سطح شهر براي گسترش فرهنگ صحيح استفاده از اينترنت ايجاد شوند.

سيامك قاسمي، وبلاگ‌نويس ديگر گفت: اينترنت و كاربران آن، به سرعت در حال گسترش هستند. بنابراين بايد تلاش شود كه اينترنت در ميان طبقات مختلف جامعه رواج یافته و از حالت كالاي لوكس خارج شود. ايجاد پارك‌هاي اينترنتي و فضاهايي كه هر گونه امكانات اينترنتي و دوره‌هاي آموزشي را ارايه دهند و كيوسك‌هاي اينترنتي با اينترنت پرسرعت و... از ضروریات است.