ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

روزنه های امید

دیدار انتخاباتی با پیشکسوتی

و ابتکار شیخ مهدی کروبی

ابطحی- امیدواری و نشاطی که در جامعه فرهیخته داخل کشور به بهانه ی انتخابات شوراها ایجاد شده است، باور نکردنی است. چه اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شوند و چه نه، این همبستگی و خردگرایی که در سایه ائتلاف به وجود آمده از نتیجه انتخابات بسیار پرارزش تر است. دیشب یکی از نمونه های این امید خواهی بود. آقای کروبی از مدیران فرهنگ و سیاست و مطبوعات دعوت کرده بود که در دفتر ایشان دور هم جمع شوند و با کاندیداهای اصلاح طلب هم دیدار داشته باشند. دور جلسه را صندلی چیده بودند. آقای کروبی در ابتدای سخنانش گفت این پیشنهاد بعضی روشنفکرها بوده که صندلی بگذاریم. لااقل در این یک مورد خداوکیلی روشنفکرها پیشنهاد خوبی داده بودند و کمرها را از درد چند ساعت روی زمین نشستن نجات دادند. گرچه خیلی ها که کمی دیر آمده بودند مجبور شدند روی زمین بنشینند. از جائی که من نشسته بودم ترکیب امیدبخشی دیده می شد؛ عطریان، پورنجاتی، مرعشی، عباس عبدی، عماد الدین باقی، حاجی، زید آبادی، زنگنه، خانیکی، بی طرف، بهروز افخمی، آیت الله بجنوردی، مزروعی، الهه کولائی، سیف الله دادبخشی از این ترکیب بودند.

آقای کروبی یک بار دیگر روضه ی رد شدن کاندیداهای خبرگان را گفت و البته با امیدواری همیشگی انتظار داشت در چند روز آینده حل و فصل شود! آقای عباسی فرد که خودش عضو شورای نگهبان بوده و رد شده هم در جلسه بود؛ به ایشان گفتم ان شا الله شنبه ی آینده، یک روز بعد از انتخابات اعلام صلاحیت خواهند کرد. آقای هاشم زاده هریسی کاندیدای مجلس خبرگان هم با لهجه ی شیرین ترکی خودش را معرفی کرد و گفت بعد از سال ها به ما اجازه داده اند که ده دقیقه در تلویزیون تبلیغات کنیم، درست وقتی که رضازاده داشت وزنه می زد ما را پخش کردند. گفتم لابد فکر کرده اند همشهری ها با هم کنار می آیند. مسجد جامعی، خانم راکعی، جهانگیری و وصال هم صحبت کردند. نوبت سخنرانی من بود؛ دیدم جمعیت خسته شده؛ هوا هم سرد بود و خیلی ها هم دوست داشتند سری به بیرون اطاق بزنند؛ همه هم این حرف ها را بلد بودند و هم حوصله نداشتند؛ می خواستند گعده کنند؛ وقتی رفتم پشت تریبون، گفتم که بهترین سخنرانی این است که اجازه بگیرم بدون سخنرانی جلسه را تمام کنم. کلی دست زدند.

از همه ی این حرف ها گذشته، فضای انتخاباتی امیدوار کننده و همراه با واقع بینی است. خدا کند که رهبران اصلاح طلب بعد از انتخابات پیروز یا شکست خورده، این گردهمایی را ادامه دهند و اصلاح طلبان نیز عقلانیت موجود را حفظ نمایند.