ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

علي يونسي وزيراطلاعات خاتمی

بازی بزرگ و همیشگی

با آرای خاکستری در ایران

علی یونسی وزیر اطلاعات دوران خاتمی، در آستانه رای گیری در سه انتخاباتی که یکجا برگزار شد، با روزنامه همشهری مصاحبه کرده و از جمله گفت:

در شهرهاي قوم‌نشين هر چه ما با سخت‌گيري‌هاي قانوني و عملي كانديداها را محدود كنيم فرصت انتخاب مردم را محدود كرده‌ايم. در شهرهايي كه رقابت قومي و محلي است، اگر نامزد يك جريان و يا قومي از دايره رقابت حذف شود يك جريان و يك قوم به طور كلي خود را كنار خواهد كشيد و انتخابات بدون حضور پررنگ آنها برگزار خواهد شد و اين امنيت منطقه را تهديد خواهد كرد.

اين آراء خاكستري گاهي جذب راست شده و گاهي جذب چپ.  گاهي جذب اصولگراها و گاهي جذب اصلاح‌طلبان مي شود. در اين موقع اگر جرياني قدرت جذب آراي خاكستري را نداشته باشد طبعاً‌ خيلي مايل نيست آنها اصلاً‌ شركت نمايند. ندارد .

پيش از انقلاب اسلامي امثال من به كمونيست ها خرده مي‌گرفتيم كه چرا براي رسيدن به هدف از هر وسيله‌اي استفاده مي‌كنيد و چرا شما عقيده داريد كه هدف وسيله را توجيه مي‌كند؟!

پخش و توزيع ميليونها نسخه سي دي مبتذل از يك زن مسلمان و همچنين اصرار پشت اصرار بر افشاء و انتشار اتهامات ثابت نشده در محاكم صالحه همچنين درج و نشر صدها مقاله و سخنراني و ايراد اتهام به انسانهاي بي‌گناه در جرايد و رسانه‌ها و تريبونهاي عمومي نشان از اين بيماري خطرناك دارد . تسويه حسابهاي خشن و خونين و تخريب و اتهام‌زني و سوءظن  و شايعه‌پراكني از ويژگي‌هاي برخي از گروه هاي تروريست مي‌باشد كه از قديم در ميان آنها وجود داشته است و متأسفانه در ميان ما هم تسري پيدا نمود. با كمال شرمندگي ما شاهد اوج‌گيري روزافزون اين روند ضد اخلاقي هستيم كه متأسفانه در هنگام انتخابات به يك سيل بنيان كن تبديل مي‌شود.

درانتخابات نهم عليه تمام كانديداها تخريب و تهمت‌زني و شايعه‌پراكني و تحقير به كار رفت، ولي در مورد برخي مثل آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به صورت سازماندهي شده تخريب به عمل آمد.

در آن انتخابات علاوه بر موج ضد اخلاقي تخريب و تهمت و شايعه‌پراكني يك پديده جديد هم رخ نمود و آن به كارگيري دسيسه توطئه براي شكست رقيب بود...

من اين جريان را در فرصت مناسب توضيح خواهم داد كه چگونه عده‌اي مريض و يا اجير با سرهم بندي توهمات و خيالات،آقاي قاليباف را كه در بين مردم محبوبيتي هم كسب كرده بود از ميدان رقابت خارج كردند و خواستند از اهرم وزارت اطلاعات هم استفاده كنند كه تيرشان به سنگ خورد.

به نظر من يك نهضت اخلاقي و ديني لازم است كه بار ديگر با اجراي دقيق فرمان 8 ماده‌اي حضرت امام و استقرار فضاي اخلاق اسلامي امنيت اخلاقي را به جامعه برگردانيم اين مهم از عهده يك نفر يا چند نفر خارج است،