ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

وزیر کار

اولین قربانی انتخابات میاندوره ای مجلس

حمایت تشکل های کارگری کوچک و بزرگ و حزب کار اسلامی از "سهیلا جلودارزاده" بعنوان نماینده اصلاح طلب انتخابات میاندوره ای مجلس و شکست قائم مقام موتلفه اسلامی "اسدالله بادامچیان" در برابر وی، اکنون به پشتوانه بزرگی برای طرح خواست های جنبش کارگری در مجلس تبدیل شده است. بادامچیان و طیف راست در حاکمیت نتوانستند با همه دسائسی که تا آخرین ساعات پیش از اعلام نتایج انتخابات میاندوره ای مجلس جریان داشت سهیلا جلودار زاده را حذف کرده و بادامچیان را به جای وی وارد مجلس کنند. هم اختلاف سنگین آراء، هم بیم از واکنش تشکیل های موجود کارگری و هم واکنش کارگران در راه یافتن سهیلا جلودار زاده به مجلس نقش تعیین کننده داشت. اکنون انتظار اینست که در فراکسیون کارگری مجلس با خون تازه ای که از خارج به آن تزریق شد علیه وزارت کار وارد عمل شده و در اولین اقدام وزیر کار را به مجلس فراخوانده و بدلیل سیاست های ضد کارگری که در یکسال و نیم دولت احمدی نژاد داشته او را استیضاح کنند.

رسیدگی به طرح اصلاحی قرار دادهای موقت کار نیز دومین گام فراکسیون کارگری و وظیفه ایست که جلودار زاده با تعهد نسبت به آن وارد مجلس شده است. بی شک علینقی جهرمی وزیر کار و پیشکار اقتصادی سابق احمدجنتی در فارس در مقابل این فراکسیون خواهد ایستاد، اما مرحله جدیدی پس از انتخابات اخیر آغاز شده است که به آسانی می توان متکی به آن وارد عمل شد.

 مجلس 6 ماه پيش راي به مسكوت ماندن طرح بهسازي قراردادهاي موقت داد تا دولت لايحه‌‏اي جامع و كامل ارايه دهد. طرحي كه سال گذشته توسط " عليرضا محجوب" دبير كل خانه كارگر و رئيس فراكسيون كارگري مجلس هفتم و با حمايت نزديك به 50 تن از نمايندگان اصلاح طلب به مجلس ارايه شد تا با تصويب آن ميليون‌‏ها كارگر قراردادي ساماندهي شوند، اما با رايزني‌‏هاي وزارت كار این طرح مسكوت ماند. 6 ماه از آن تاريخ سپري شد و دولت لايحه‌‏اي ارايه نكرد. با این وعده  و در واقع ترفند وزرات کار، مجلس بلا تکلیف ماند و كارگران  همچنان در فشار باقی ماندند. بيش از 65 درصد كارگران قراردادي هستند.