ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه فرمانده سپاه پاسداران

مقابله با ناآرامی های داخلی

هنگام حمله احتمالی به ایران

 

 
 
 
 

 

مانور ادامه دار و جنگی سپاه پاسداران، همزمان با مانور نظامی گسترده امریکا و متحدان منطقه ای آن در خلیج فارس، عملا به آغاز جنگ - بدون رویاروئی مستقیم- تبدیل شده است. پرتاب موشک های شهاب 3 با ظرفیت حمل کلاهک های اتمی که در دهانه کویر ایران (در حوض سلطان قم) و تمرین مقاومت زمینی در برابر مهاجمان هنگام ورود به ایران. دیگر از مرحله احتمال و اشاره در روزهای اخیر گذشت. موشک های شلیک شده از 200 تا 2 هزار کیلومتر بُرد داشته اند و فیلم آن چندین بار از تلویزیون جمهوری اسلامی بصورت نمایش قدرت ایران پخش شد. مانور ادامه دار نظامی که از صبح چهارشنبه شروع شده تنها اختصاص به پرتاب موشک ندارد، اما این پرتاب نمایشی ترین و مهم ترین بخش این مانور بوده است.

 فرمانده کل سپاه پاسدار "رحيمی صفوی" در یک مصاحبه خبری عملا گفت که مانور نظامی ایران، در پاسخ به مانور نظامی امریکا درخلیج فارس است. او گفت:

دراین مانور عمليات شناسايی (دشمن مهاجم) به کمک چندين فروند هواپيماهای با سرنشين و بدون سرنشين در منطقه خليج فارس و دريای عمان اجرا می شود.

در بخش دیگری از همین مصاحبه، فرمانده سپاه به گونه ای درباره بخش زمینی مانور جاری سخن گفت که از خلال آن کاملا می توان متوجه پیش بینی فرود و ورود نیروهای مهاجم شد. رحیم صفوی گفت:

عمليات تخریبی و بازپس گيری، مقابله با فرود نيروهای دشمن فرضی، مقابله با نا آرامی احتمالی و عمليات نجات و امداد بخش هائی از مانور است که بسیج در بخش تخریبی و مقابله با ناآرامی های احتمالی آن فعال است.

رحیم صفوی با اشاره به مانور نظامی امریکا در خلیج فارس و با شرکت دو ناو "انترپرایز" و "آیزنهاور" گفت: "اين رزمايش در برنامه بود اما کمی زمان آن را جلوتر آورديم."