ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

احمدی نژاد:

امریکا بد اخمی می کند

والا مسائل با گفتگو حل می شود

 
 
 
 
 

احمدي نژاد، رئيس جمهور مسئله ساز و جنجالی جمهوری اسلامی روز پنجشنبه و درحالیکه هنوز تعطیلات ناگهانی و چند روزه ادامه داشت رفت به شمیرانات و در آنجا سخنرانی کرد. سخنرانی ملایم و پراز اشاره دوستی او برای جلب نظر امریکا – احتمالا دمکرات ها در انتخابات پیش روی کنگره امریکا- خواندنی است. او از جمله – توجه داشته باشید به اصطلاحات و صفاتی که بکار برده است- گفت:

 

«ما با ملت آمريكا مشكلي نداريم و معتقديم كه در حال حاضر ملت آمريكا در بند يك دولت خشن قرار گرفته است. ما با زورگويي و زياده‌خواهي دولت آمريكا مشكل داريم و مخالف آن هستيم. ما با رفتار دولتمردان آمريكا مشكل داريم.  در اقدامي مشابه، مجلس شوراي اسلامي طرحي را در مورد انگشت‌نگاري اتباع آمريكايي تهيه كرد و ما از مجلس خواستيم كه اين طرح را متوقف كند. حتي رييس سازمان هواپيمايي كشور به هواپيمايي آمريكا نامه نوشت و خواستار پرواز مستقيم بين دو كشور شد؛ چرا كه بسياري از ايراني‌ها در اين كشور زندگي مي‌كنند و مي‌خواهند به صورت آزادانه به كشور خود يعني ايران سفر كنند.

مسير روشن است. ما اهل گفت و گو، قانون‌مندي و صلح و آرامش هستيم. اهل تجاوز و ظلم نيستيم ‌27 سال است كه بداخمي و بداخلاقي كرده‌ايد. امروز چه چيزي نصيبتان شده است. دست از اين كار برداريد و حق ما را به رسميت بشناسيد و اجازه دهيد در فضاي تفاهم و با گفت و گو موضوع را حل كنيم.  رقباي ما به استحكام و قدرت ملت ايران پي برده‌اند و تصور مي‌كنند اگر مقداري فشار تبليغاتي و سياسي بياورند ما داوطلبانه عقب‌نشيني مي‌كنيم، اما گام آخر را هم با عزت و افتخار برخواهيم داشت و در يك كلمه «تا قله‌ هسته‌يي يك يا حسين ديگر».