ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

دو مصاحبه سخنگوی دولت در یک هفته

پیدا کنید

رابطه سنگ گرانیت را

با تشعشات رادیو اکتیو در رامسر

چه خوب شد آن موقع ها الهام سخنگوی دولت نبود تا از او بپرسند:

1- قطاری که در مسیر نیشابور منفجر شد سوخت اتمی حمل نمی کرد؟

و چه خوب شد خبرنگاران یادشان رفت از الهام بپرسند:

2- تعطیل 5 روزه عید فطر رابطه ای با آماده باش جنگی در کشور نداشت؟

 

 
 
 
 

سخنگوی دولت، چون تعطیلات عید فطر کش آمده و بجای یک روز عملا 5 روز شده بود، بجای یک مصاحبه دوتا مصاحبه کرد. یک مصاحبه را خودش با خودش در جریان راه اندازی روزنامه کیهانی شده "ایران" کرد و در باره تصمیم دولت برای تعطیل عید فطر یک چیزهائی گفت و یکبار هم دیروز مصاحبه معمول هفتگی اش را کرد.

الهام، با ادامه روشی که تاکنون داشته، حرف زیاد زد اما در حقیقت هیچ چیز نگفت و با سفسطه از کنار سئوالات خبرنگاران پیرامون انتخابات، تحریم ایران، مانور نظامی امریکا، اختلاف در درون کابینه و اختلاف دولت با مجلس و انگیزه های واقعی تعطیلات کشدار عیدفطر گذشت.

یگانه نکته جدی مطرح شده در مصاحبه هفتگی سخنگوی دولت، آلودگی یکی از شهرهای شمال ایران به اشعه رادیو اکتیو بود که این را هم خبرنگاران در پوشش سئوال طرح کردند. اسم این شهر را خبرگزاری های داخلی که مصاحبه الهام را گزارش کرده اند سانسور کردند، درحالیکه بیشتر مردم صفحال شمال کشور می دانند این شهر "رامسر" است.

این موضوع را از متن بلند بالا و پوچ مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی دولت استخراج کرده ایم و اجبارا با توجیهات و  مزه ریزی های سخنگوی دولت می آوریم که هم سبک و سیاق پاسخگوئی سخنگوی دولت یادتان نرود و هم طرح موضوع را مستقیما از زبان خبرگزاری های داخلی بخوانید:

 

«خبرنگاري درباره اظهارات اخير رئيس سازمان محيط زيست در ارتباط با آلوده بودن خاك يكي از شهرستان‌هاي كشورمان( دراین بخش نام رامسر که توسط خبرنگار عنوان شده اما خبرگزاری های سانسور کرده اند حذف شده) به مواد راديواكتيو از سخنگوي دولت پرسيد كه وي گفت:

محيط زيست يك سازمان تخصصي است و رئيس آن نيز متخصص زمين‌شناسي است. بنابراين اظهاراتي كه در ارتباط با مسائل مختلف مي‌كند اظهارات فني زمين‌شناسي است. ديدگاه محيط زيستي‌ها مبتني بر آلودگي است، مگر اين‌ كه خلاف آن ثابت شود. نگرش آنها با توجه به جايگاه و اقتضائات شغلي‌شان اين‌گونه است و از همين بابت است كه بعضا مي‌بينيم آنها چالش‌ها و گفت و گوهايي را نيز با صنعت‌گران دارند كه ناشي از انجام وظيفه است.

مثلا رئيس سازمان محيط زيست اگر در اتاقش سنگ گرانيت به كار رود، مي‌گويد از آن اشعه‌هاي راديواكتيو خارج مي‌شود و چنين نگاه تخصصي دارد. اظهارنظري كه ايشان كرده‌اند نيز با توجه به شغلشان بوده است، اين بحث كاملا فني است و حوزه‌ خود را دارد. البته معلوم نيست اين اظهارنظر با چه ميزان دقت كارشناسي صورت گرفته. بنابراين مطالبي كه گفته شده نيازمند مطالعه‌ بيشتر در حوزه‌ مربوطه است. »

 

ملاحظه کردید؟ بقیه پاسخ های سخنگوی دولت به سئوالات خبرنگاران هم در همین مایه ایست که در بالا و در ارتباط با آلوده شدن شهر رامسر به رادیواکتیو خواندید.

حالا حساب کنید که اگر از الهام درباره انفجار قطار مسیر نیشابور در وسط دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی می پرسیدند چه پاسخی هائی می داد. همان قطاری را می گوئیم که انفجارآن تا شعاع گسترده ای چند روستا را ویران کرد و صدایش را در نیآوردند تا معلوم نشود سوخت اتمی را جابجا می کرده!!

 

و یا در باره همین تعطیلات عید فطر مثلا اگر می پرسیدند: این خبرهائی که در باره آماده باش کامل نظامی گفته می شود چقدر صحت دارد و رابطه آن با دستور از بالا برای تعطیل اعلام کردن کشور و آمادگی حمله به کشور چیست و چقدر صحت دارد؟ راست است که ناگهان در جلسه رهبر با فرماندهان نظامی تصمیم به اعلام تعطیل کشور به بهانه عید فطر گرفته شد و ابلاغ آن به احمدی نژاد واگذار شد؟

چه بد شد سریال "برره" را قطع کردند! اینطور نیست؟