جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری

جمعیت 120 میلیونی

 برای ایران جدی است!

این خطر در مرکز ریاست جمهوری مطرح است که

تعداد مسلمانان کم می شود و شمار معارضان بیشتر.

رييس‌جمهور این ديدگاه تاريخي را دارند که از طريق نفوس مي‌توان قدرتمند شد

 

رئيس مركز بررسي‌هاي استراتژيك نهاد رياست ‌جمهوري احمدی نژاد، "ذاكر اصفهانی"، طی سخنانی در دانشگاه آزاد مشهد اعلام کرد:

آقاي احمدي‌نژاد از اين ‌كه کشورهاي عربي، از دست يافتن ايران به انرژي هسته‌يي ابراز خشنودي كردند خوشحال بودند. در حال حاضر احساس مي‌شود فاصله‌ ما و دنياي غرب و سروري كه غربيان داشتند، در حال کم شدن است و عرب‌ها هم منافع شان با منافع ما هم پوشاني دارد. به همين خاطر آنها خوشحالند و به شدت اظهار خوشحالي مي‌كنند.

ذاكر اصفهاني، درباره‌ سخنان رئيس‌جمهوري در مجلس و دفاع از افزایش جمعیت ایران گفت:

در مورد جمعيت 120 ميليونی پیشنهادی رئیس جمهور که موضوعی به این مهمي است را به شوخي انداخته‌اند؟ اين مساله جدی است. خيلي نبايد با سادگي با آن برخورد کرد. موضوعي با اين عنوان به تيمي در مركز سپرده شده است که روي آن کار مي‌کنند.  بايد راجع به زوايای کار بحث و بررسي شود كه با اين درصد رشد جمعيت در 20 سال آينده به كجا مي‌رسيم؟ رييس‌جمهور راجع به اين موضوع به ديدگاه تاريخي اعتقاد دارند که از طريق نفوس، مي‌توان قدرتمند شد. از طرفي اين بحث مطرح است كه تعداد مسلمانان کم مي شود و تعداد نيروهاي معارض بيشتر می شود و از سويي بحث درآمد، اشتغال و بهداشت نبايد به شوخي گرفته شود.

ذاکر باره انتخابات امریکا هم گفت: دکترين سياست خارجه آمريكا، مشخص است. با اين‌كه دموکرات‌ها اهل رقص و بزم و جمهوري خواه ها اهل رزم و جنگ هستند، تاريخ نشان داده که پاي منافع ملي اهداف سياست‌ها يکي مي‌شود.

دستاورد هسته‌يي مال دولت نهم است، ايستاد و براي ايستادگي حرکت تهاجمي را شروع کرد، شيوه قبل را کنار گذاشت كه اين كار بهتر جواب داد زيرا به مقاصد خوبي رسيديم.