ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

ایران در محاصره

شرایط یک جنگ منطقه ای

تمام اخبار مهم منطقه بر محور آمادگی جنگی می گردد،

 که جمهوری اسلامی پای ثابت آنست!

 

منطقه خلیج فارس و خاورمیانه برای حوادث مهمی آماده می شود که از دل یک جنگ نیمه مذهبی بیرون خواهد آمد. بیش از هر خبر محرمانه ای، تدارکات جنگی غیر محرمانه و علنی در منطقه بیانگر این نگرانی است. این رویدادها می تواند ادامه و یا در تداوم آن نتیجه ای باشد که امریکا و اسرائیل برای حمله به ایران در پی آن هستند، اما اینبار برای شروع چنین حمله ای، برپائی یک جنگ وسیع منطقه ای در دستور قرار گرفته است، که پای ثابت آن جمهوری اسلامی است.

برخی مانورهای شبه سیاسی مانند دعوت از سران عراق و سوریه به تهران و یا نامه برای نخست وزیر سوسیالیست ایتالیا، شاید بخش اندکی از نشانه های نگرانی باشد، اما بخش عمده آن در تدارکات نظامی و برخی پیشدستی ها نهفته است.

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق که از 10 روز پیش منتظر ورود او به ایران هستند، برنامه سفر خود به ایران را عملا لغو کرده و یا به تعبیر خبرگزاری های جمهوری اسلامی به عقب انداخته است. رهبران سوریه نیز فعلا راهی ایران نیستند. اما درعوض جورج بوش ملاقات فوق العاده ای را با نخست وزیر عراق و در آستانه اجلاس مهم ناتور در پایتخت لیتونی "ریگا" ترتیب داده است. این احتمال که طالبانی سفر خود به ایران را به تاخیر انداخته تا پس از اطلاع از نظرات بوش و یا نتیجه مذاکرات او با نخست وزیر عراق راهی ایران شود به هیچ وجه منتفی نیست.

نوری مالکی نخست وزیر عراق قرار است روزهای 29 و 30 ام ماه جاری میلادی، یعنی در همین هفته در امان پایتخت اردن هاشمی با بوش دیدار و گفتگو کند.
با آنکه خبرگزاری های جمهوری اسلامی محور این گفتگو را تعیین یک برنامه زمان بندی شده برای خروج نظامی امریکا از عراق تفسیر کرده اند، اما این امر بسیار بعید به نظر می رسد و حتی می تواند حدس زد که رهبران جمهوری اسلامی نیز خود مایل به این خروج نیستند و حتی این خروج را بخشی از برنامه انفجار جنگی در منطقه می دانند.

برخی اظهار نظرهای علنی رهبران اسرائیل و پاره ای تفسیرهای مهم خبری حکایت از فشار سنگین این کشور به امریکا برای جلب موافقت و یا همکاری با آن برای حمله به ایران دارد. این مسئله آنقدر جدی است که رهبر و فرماندهان سپاه نیز آشکارا به آن اشاره می کنند. علاوه بر این اظهار نظرها، حتی اگر داغ نگهداشتن تنور جنگی و نظامی را بخشی از سیاست بسیج مردم برای شرکت درانتخابات پیش روی هم بدانیم و آن را تبلیغاتی نیز ارزیابی کنیم، این تبلیغات اثرات تحریک آمیز خود را در منطقه گذاشته است.

از سوی دیگر تحرکات جدید سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان در این کشور، برای ساقط کردن دولت و سهم خواهی بیشتر حزب الله برای حضور در حاکمیت لبنان اکنون با ترور سیاسی پیرجمیل وزیر کابینه لبنان به پشت و رو شدن ورق بازی تبدیل شده است. بویژه با حمایت قاطعی که امریکا و اروپا از دولت کنونی لبنان کرده اند. دولتی که حزب الله لبنان در صدد سرنگونی آن بود.

همزمان با متهم شدن جمهوری اسلامی به دخالت درامور داخلی لبنان و حتی ارسال سلاح های جدید به این کشور، در فلسطین نیز مذاکرات برای تشکیل یک دولت اتحاد ملی با شکست روبرو شده و حماس به تقلید از حزب الله لبنان، تهدید به گسترش موشک پرانی به طرف اسرائیل کرده است. تهدیدی که اسرائیل خود با حملات جنون آمیزی که به شهرهای دولت خودمختار فلسطین می کند، آگاهانه به آن دامن زده و مشوق آنست.

درهمین ارتباط مجله آمريكايی تايم در گزارشی با اشاره به اينكه ديپلمات‌های غربی در بيروت نيز اين خبر را تاييد كرده‌اند نوشت: «مقامات نظامی اسرائيل در تل‌آويو می‌گويند كه حزب‌الله لبنان در حدود نيمی از ذخيره موشكی قبل از جنگ ٣٤ روزه را دوباره پر كرده است. ديپلمات‌های غربی در بيروت مدعی اند كه حزب‌الله ذخيره موشكی خود را به ٢٠ هزار فروند موشك رسانده است.

منابع اطلاعاتی عربستان سعودی مدعی شده‌اند كه دولت ايران از طريق عوامل خود در سوريه اقدام به توزيع محموله‌های تسليحاتی و ‌ مجموعه‌های موشكی كرده است. حتی اگر این اخبار تبلیغات علیه ایران هم باشد، خود به زبانی آشکار می خواهد بگوید که جمهوری اسلامی متهم به آغاز جنگ از دو جبهه لبنان و فلسطین شده، درعراق عملا داخل گود است و در افغانستان نیز اتهاماتی مشابه متوجه آنست.

درعراق دامنه جنگ شیعه و سنی با دو کشتار بزرگ روزهای اخیر از میان شیعیان و سنیان چنان گسترده شده که دیگر کنترل آن بعید به نظر می رسد و عملا مقابله با امریکائی ها تبدیل شده به مقابله عراقی ها با هم. یعنی همان مرحله ای که امریکا در انتظار آن بوده است. در منطقه خلیج فارس نیز اقدام عربستان سعودی برای احداث دیوار مرزی الکترونیکی 900 کیلومتری به دور مرزهای خود با عراق و اقدام مشابه کویت به طول 200 کیلومتر در مرزهای با عراق خود باندازه کافی گویای پیش بینی آینده خونین در منطقه است.

آخرین سخنرانی نظامی رهبر جمهوری اسلامی پس از دریافت موشک های روسی ضد هوائی و مصاحبه لاریجانی در باره پیش بینی حمله اسرائیل به ایران را در همین شماره پیک نت بخوانید.