جهان

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 
 
 
 

بازگشت رایس به خاورمیانه

برای استقرار ارتش جهانی در لبنان

 
 

صدای امریکا: جرج بوش رييس جمهور آمريكا روز گذشته اعلام كرد كه كوندوليزا رايس وزير خارجه اين كشور که روز يكشنبه(شب گذشته) به خاورمیانه باز می گردد، هدفش ايجاد يك نيروي حايل سازمان ملل متحد در لبنان است.

به گفته بوش هدف رايس آن است كه با رهبران اسراييل و لبنان طرحي را به منظور استقرار يك نيروي چندمليتي در مرزهاي لبنان تدوين كند و آن را به سازمان ملل متحد ارائه دهد. به گفته بوش هدف از اين طرح آن است كه نشان داده شود جامعه بين‌المللی مصمم به پشتيباني از دولت لبنان و پايان دادن به تهديد حزب الله و پشتيبانان خارجي آن است.

به گفته بوش ايران بايد از دادن پول و اسلحه به گروه هاي تروريستي نظير حزب الله خودداري كند و سوريه بايد از پشتيباني تروريسم دست بردارد و حاكميت لبنان را به رسميت بشناسد. 

بوش در گفتگوهاي روز جمعه خود با نخست وزير انگليس توني بلر نيز تاكيد كرد كه طرفين برضرورت يك نيروي سازمان ملل متحد براي كمك به لبنان دمكراتيك براي بدست آودرن كنترل كامل بر تمام سرزمين خود موافقت دارند.

به گفته بوش حزب الله لبنان بايد خلع سلاح شود، ارسال غيرقانوني سلاح بايد متوقف شود و سرويس هاي امنيتي لبنان كنترل كامل كشور را بدست گيرند.

بوش همچنين با درخواست كشورهاي اروپايي و اعراب براي آتش بس فوري مخالفت كرد.