وبلاگ‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنگوی دولت آلمان

نامه احمدی نژاد اهمیت پاسخگوئی ندارد!

ترجمه عسگرداوودی

 
 
 
 

سایت اینترنتی "اشترن" شب گذشته اطلاعات زیر را در ارتباط با نامه احمدی نژاد به صدر اعظم آلمان را منتشر کرد:

اولریش ولهلم سخنگوی دولت آنجلا مرکل در مصاحبه خود با وسائل ارتباط جمعی آلمان  گفت: «احمدی نژاد نظریاتی در رابطه با اسرائیل و هولوکوست در نامه خود مطرح کرده که این نظریات برای دولت آلمان قابل پذیرش نیست. هیچ بخش از نامه احمدی نژاد اعلام و در معرض افکار عمومی قرار نخواهد گرفت و همچنین به هیچکدام از موارد مطر ح شده در نامه نیز جواب داده نخواهد شد.

یکی از اعضای دولت نیز گفت: نوشته احمدی نژاد تنها شامل مطالبی ضد اسرائیلی و ضد یهودی است و ایشان در نامه خود مدعی شده است که ایران و آلمان در طول تاریخ هردو در این رابطه قربانی بوده اند.

سخنگوی دولت آلمان تائید کرد که در نامه احمدی نژاد به جنگ فعلی در لبنان نیز اشاره شده و اشاره ای نیز به مسائل اتمی ایران شده که ربطی به پرونده اتمی کنونی این کشور ندارد.

سخنگوی دولت آلمان گفت:

با توجه به عدم همکاری معقول دولت جمهوری اسلامی در رابطه با فعالیت های اتمی در ایران، طبیعی است که 6 کشور عضو دائم و وابسته شورای امنیت اقدامات خود را در این رابطه دنبال کرده و اولین راه حل نیز تحریم اقتصادی- سیاسی جمهوری اسلامی خواهد بود. اشترن در تفسیر خود ادامه می دهد:

صدراعظم در رابطه با مواضع یهودی ستیزانه احمدی نژاد بسیار ناراحت است. وی در کنفرانس امنیت مونیخ که در ماه فوریه برگزارشد، رژیم جمهوری اسلامی را با رژیم هیتلر مقایسه کرد.

احمدی نژاد مرتبا موضوع پاک کردن نقشه اسرائیل را از روی کره زمین تکرار می کند. جمهوری اسلامی در درگیری فعلی خاورمیانه نقش رهبری نیرو های حزب الله را برعهده دارد. جمهوری اسلامی یکی از اصلی ترین حمایت کنندگان حزب الله در لبنان می باشد.

در رابطه با سخنرانی خانم آنجلا مرکل در دیدار با جرج بوش که در هفته گذشته در آلمان صورت گرفت، اشترن به همراه نوشته بالا، در همان صفحه اینترنتی خود تصاویر ویدیوئی این دیدار را منتشر کرده است.

 صدر اعظم آلمان در این فیلم ویدئوئی که به همراه جرج بوش ظاهر شده، می گوید : «ما متاسفانه در رابطه با پیشنهاد های خود به جمهوری اسلامی جواب مشخصی دریافت نکرده ایم  و اگر جمهوری اسلامی پیشنهاد ما را نپذیرد، ما مجبوریم روش دیگری را انتخاب کنیم و موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل واگذار کنیم. من از طرف خودم اعلام می کنم که ما (با اشاره به جرج بوش) در این دیدارمتحدا به یک همفکری بزرگ و به یک پاسخگوئی دسته جمعی قابل توجهی دست یافته ایم، و نیز با توجه به مسئولیتی که ما در دنیا داریم، باید تعداد کشورهای بیشتری را به همکاری برعلیه مبارزه با تروریسم جلب کنیم که روسیه ، چین ازجمله این کشورها می باشند.»