ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  دیدار با گنجی
همچنان معتقدم، بدون هزینه
هیچ اصلاحی ممکن نخواهد شد
 
 
 
 

 

جمعی از اعضای شورای سیاستگذاری و مرکزی سازمان دانش‌آموختگان (ادوار تحکیم وحدت) در منزل اکبر گنجی با وی دیدار کردند .

در این دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی و عمومی دفتر تحکیم وحدت(طیف علامه) نیز حضور داشتند.

 در این دیدار علی‌اکبر موسوی(خوئینی) دبیرکل سازمان گفت: آن‌چه در رابطه با وضعیت آقای گنجی مطرح بود دو جنبه را شامل می‌شد. در بخش دفاع از حقوق انسانی وی که به نظر می‌رسید این سازمان و دانشجویان به طور خاص و کثیری از تشکل‌ها و چهره‌های مختلف اجتماعی در داخل کشور در حد توان خود تلاش مؤثری انجام دادند و الحمدالله سلامت وی حاکی از موفقیت این تلاش‌هاست. بخش دوم مربوط به مواضع و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی آقای گنجی بود که در این رابطه نظرات متفاوتی میان گروه‌های سیاسی از حیث استراتژی و به ویژه از بعد تاکتیک مطرح بود. بسیاری از صاحبنظران و گروه‌ها به دلیل در حبس بودن شما طرح نظرات انتقادی خود را غیرمنصفانه دانسته و آن را منوط به حضورتان در خارج از زندان کرده‌اند.

اکبر گنجی نیز در این نشست با تقدیر از حمایت‌هایی که از وی شد گفت: ضمن استقبال از نظرات منتقدان آماده شنیدن این نظرات و پاسخگویی به آنها هستم.

هیچ خواسته‌ای بدون پرداخت هزینه به دست نخواهد آمد . این امر را از اوایل دوره‌ اصلاحات بارها به دوستان گفتم اما آنها طور دیگری می‌اندیشیدند، که البته تلقی‌شان با شکست مواجه شد. پرداخت هزینه برای نیل به مقصود امری عقلی و اجتناب‌ناپذیر است. روشنفکران امروز جامعه ما باید بدانند که با بازی با مفاهیم نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد. تمامی کشورهایی که به آرمان‌هایی نظیر دموکراسی، آزادی و . . . رسیده‌اند، هزینه‌های آن را نیز پرداخته‌اند و این اصل هیچ استثنایی ندارد.