ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

میردامادی: جامعه را سوی به بن بست می برند

اعتراضات مردم

شکل مخرب به خود خواهد گرفت

 
 
 
 
 

محسن میردامادی دبیركل جبهه مشاركت در نهمین سالگرد تأسیس شاخه جوانان جبهه مشاركت آخرین نقطه نظرات این جبهه در باره انتخابات مجلس هشتم، خطراتی که آینده ایران و جمهوری اسلامی را تهدید می کند، نقش دولت احمدی نژاد در مقابله با احزاب در ایران و از افتخارات مجلس ششم که رهبر جمهوری اسلامی آنها را ضعف میداند سخن گفت.

میردامادی در بخشی از سخنان خود گفت:

دولت نهم به هر طریقی به احزاب ضربه می‌زند و همیشه در سخنان آنان تصویری منفی و سیاه از احزاب نزد مردم ارائه می‌گردد.

میردامادی درباره انتخابات مجلس هشتم و رد صلاحیت گسترده طیف اصلاحات گفت:

در این انتخابات تقریباً تمامی كاندیداهای جبهه مشاركت و سازمان مجاهدین انقلاب را رد صلاحیت كرده‌اند و این سیاست خاصی است كه دنبال می‌شود چرا كه این تشكل‌ها بسیار اثرگذارند و از سوی اربابان قدرت تحمل نمی‌شوند.

كانون تصمیم‌گیری برای ردصلاحیت‌ها در جای دیگری غیر از شورای نگهبان است و  شورای نگهبان عامل تصمیماتی است كه در پشت پرده گرفته شده‌است و صدا و سیما و مطبوعات جناح اصول‌گرا و سایر گروه‌های فشار نیز از دیگر مهره‌های اجرایی كردن این تصمیمات هستند.

باید گام به گام پیش رفت و گسترش یافت تا اگر شرایط بار دیگر برای به وجود آمدن دوم خردادی دیگر فراهم شد بتوانیم به نحو مطلوب آن را مدیریت نماییم.

شرایطی كه رقیب ایجاد كرده است راه را نهایتاً به جایی می‌برد كه اعتراضات به صورت آشكار بروز كند كه بهترین شكل آن ایجاد دوم خردادی دیگر است و البته می‌تواند اشكال مخرب‌تری نیز داشته باشد كه امیدواریم این گونه نشود.

انتخابات مجلس هشتم غیر دمكراتیك است و نتیجه‌ی انتخابات از قبل معلوم شده‌است و تكلیف دوسوم از كرسی‌ها پیشاپیش مشخص است. در آن یك‌سوم باقیمانده هم كاندیداهای اصلی حذف شده‌اند و اصلاح‌طلبان با كاندیداهای لایه‌ی دوم خود به رقابت با اصول‌گرایان می‌پردازند.

طرف مقابل بدون اینكه هیچ امكان دفاعی بدهد نوك تیز حمله اش به سوی مجلس ششم است .

با تمام وجود معتقدم از بزرگترین اقدامات مجلس ششم نامه به رهبری (نامه ای که در رابطه با ضرورت گفتگوی مستقیم با امریکا بود و رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی برای اخیرش برای خبرگان رهبری به آن حمله کرد) و تحصن نمایندگان و استعفای دسته جمعی بوده و همواره از آن دفاع خواهیم كرد.

آقای جنتی گفته "در زمان مجلس ششم هر زمان كه رادیو را روشن می كردیم تن ما می لرزید" همین جمله بیانگر مهمترین شاخصه مجلس ششم است كه تن امثال آقای جنتی را می لرزاند. به واقع مجلس بر طبق گفته های امام (ره) بخواهد در رآس امور و مركز همه قدرتها باشد باید با صدای آن صاحبان قدرت به وحشت بیفتند . امروز اثبات شده است كه مجلس هفتم در ته امور است، خود نمایندگان پاسخ دهند كه این مجلس در كجای قدرت جایگاهی دارد؟ مجلسی كه نمی تواند مستقل تصمیم گیری كند و از جای دیگر دستور می گیرد خودش پذیرفته است كه نه تنها در رآس امور نیست بلكه در نازلترین جایگاه قرار دارد.

از مجلسی كه مدیحه سرا شده و تحقیر شده است نمی توان انتظار بهبود امور را داشت .

اولین مجلس این نظام مجلسی بود كه رئیس جمهور نالایق را حذف كرد، اما امروز مجلسیان برای تبرك از ته مانده لیوان آب رئیس جمهور می نوشند و در مدح وی نطق می کنند.

پس از مجلس اول مجلس ششم موفق ترین و قوی ترین مجلس شورای اسلامی بود. اگر طرف مقابل به حرفش ایمان دارد و صادق است اجازه دهند رقابتی آزاد و عادلانه و به دور از حذف سلیقه ایی افراد مابین گروهای اصلاح طلبان و آنها برگزار شود تا حقیقت را ببینند و مشخص شود كه ملت چه كسانی را انتخاب می كنند. غیر از چنین انتخاباتی كسانی كه بر كرسی ها می نشینند نماینده واقعی مردم نیستند.

ما همچنان امیدواریم كارها در مسیر منطقی خود قرار بگیرد و شرایطی ایجاد نشود كه پشیمانی برای كسانی كه این اوضاع را ایجاد كرده اند سودی نداشته باشد