ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تظاهرات هست، اما انفجار نه!

بی اعتنائی زیرکانه امریکائیها

در سفر احمدی نژاد به عراق

 
 
 
 

احمدی نژاد، سرانجام به عراق سفر کرد. با آنکه رسانه های داخلی شرح کشافی از استقبال نوشته اند و سفر را در حد فرودآمدن اولین فضانورد جهان بر کره ماه تفسیر کرده اند، اما واقعیتی که از فیلم های خبری بر می آید، پوشش خبری این سفر از سوی خبرگزاری های جهانی بسیار محدود و درحد بی اهمیت جلوه داده این سفر بوده است. همه کسانی که بخش های مختلف اخبار "یورو نیوز" بعنوان شبکه خبری تا حدودی واقع بین را شب گذشته دیده اند این ارزیابی را تائید می کنند. بویژه در جلسه رهبران دولتی عراق و احمدی نژاد. همین تلویزیون فیلم های تظاهرات سنی های عراق در شهرهای بزرگ سنی نشین این کشور علیه احمدی نژاد و جمهوری اسلامی را پخش کردند که خواه نا خواه بازتابی در سیمای جمهوری اسلامی نداشت. بویژه تظاهرات اهل سنت در "فلوجه".

ارتش اشغالگر امریکا در عراق، زیرکانه شانه خود را از زیر بار تامین امنیت این سفر خالی کرد که دلیل آن دو گانه است:

1- در عمل نشان دهد که انفجارها و حوادث مرگبار در عراق زیر سر جمهوری اسلامی و دولت احمدی نژاد و نظامیان حامی این دولت است و به همین دلیل هنگام سفر وی به عراق هیچ حادثه تروریستی روی نداد.

2- بی اهمیت جلوه داده این سفر و در انتظار پیغام و پیام های غیر مستقیم و غیر علنی احمدی نژاد برای امریکائی ها در جریان همین سفر.

این درحالی است که اصل سفر احمدی نژاد به عراق و انگیزه اصلی از رفتن او و دعوت از او برای این سفر، بر محور امنیت عراق است. یعنی به زبانی آشکار ایران در عملیات انفجاری عراق دست دارد.

تمام کسانی که با اوضاع عراق از نزدیک آشنا هستند و بی شک مقامات ارشد جمهوری اسلامی که اطلاعات در اختیار دارند میدانند که ارتش امریکا و کارگزاران تبلیغاتی آن دراین مدت توانسته اند به گونه ای تبلیغ کنند که مردم عراق اشغال این کشور توسط امریکا را در درجه دوم اهمیت تلقی کرده و عمدتا انفجارها مسئله روز است و انگشت اتهام مردم عراق به سوی ایران و جمهوری اسلامی.