ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنرانی روز گذشته البرادعی

آب سرد را دیروز، البرادعی

روی سر ذوق زده ها ریخت!

 
 
 
 

همزمان با آغاز مذاکرات در شورای امنیت و تصویب قطعنامه جدید علیه ایران، جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در وین تشکیل شد. موضوع اصلی این جلسه نیز پرونده اتمی ایران بود.

سخنرانی البرادعی در این نشست، آب سردی بود بر آتش مقامات جمهوری اسلامی که با انتشار آخرین گزارش او از شادی "گُر" گرفته بودند و برای هم نامه های تبریک می فرستادند.

البرادعی در همین نشست گفت که ایران باید به خواست آژانس پاسخ داده و پیرامون تولید سلاح اتمی توضیح بدهد. با این که ایران به بسیاری از سوالات درباره برنامه های گذشته خود پاسخ داده، این سوال جدی هنوز بدون پاسخ باقی مانده است.

البرادعی در همین سخنرانی که در بخش های خبری "یورونیوز" گوشه هائی از آن پخش شد، یکبار دیگر از ایران خواست به قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل تمکین کرده و غنی سازی را متوقف کند! ايران باید به اتهامات مطرح شده درباره وجود برنامه پنهاني اتمي خود شفاف‌سازي كند، تا آژانس بتواند به نگراني‌ها پاسخ دهد.

هم خبرگزاری های داخلی و هم صدا و سیمای جمهوری اسلامی از سخنرانی البرادعی این دو بخش را حذف کرده و با بزرگ کردن آن بخش که وی گفته ایران به برخی سئوالات پاسخ داده، تلاش کردند، شادی اولیه خود را حفظ کنند و در گرما گرم انتخابات و شب عید، کام مردم را تلخ نکنند و همچنان روی موج تبلیغات عوامفریبانه جلو بروند!