ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

دولت، عملا وارد مرحله

اعلام حکومت نظامی شده!

1- ابلاغیه حکومت نظامی در تابلو اعلانات خوابگاه دانشگاه امیرکبیر

2- ابلاغیه حکومت نظامی خطاب به مطبوعات و خبرگزاری ها

3- جلوگیری از سفر "پروین اردلان" و توقیف گذرنامه وی

 
 
 
 

بدنبال ابلاغیه وزارت ارشاد دولت احمدی نژاد به مطبوعات برای تعیین چارچوب مطالبی که در باره فعالیت اتمی، انتخابات و... در روزنامه ها منتشر می شود، در یک اقدام دانشگاهی نیز یک ابلاغیه در تابلو اعلانات خوابگاه ها نصب شد که با ابلاغیه به مطبوعات همآهنگی دارد.

بموجب ابلاغیه ای که در خوابگاه دانشگاه امیر کبیر نصب شده و مدیرکل دانشجوئی دانشگاه آن را امضاء کرده، نگهبان خوابگاه می تواند هنگام ورود به خوابگاه وسایل شخصی دانشجویان را بازدید نماید، اجازه دارند به اتاق های دانشجویان وارد شده و وسایل شخصی آن ها را تفتیش کنند و ضمناهر گونه اجتماع مشکوک در حیاط خوابگاه ممنوع است.

در بخش دیگری از این ابلاغیه آمده است: حداقل پوشش در کلیه اماکن خوابگاه های پسرانه پیراهن آستین بلند و شلوار است، نگهداری نوار و سی دی های موسیقی غیرمجاز، آلات قمار، قلیان و… در خوابگاه ممنوع است و توهین به مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی در خوابگاه جرم تلقی می گردد.

 

پلمب یک خبرگزاری

در یک خبر دیگر که در ادامه دو ابلاغیه مورد اشاره در بالا، معنائی جدی تر پیدا می کند،

خبرگزاری میراث فرهنگی وگردشگری(CHTN)  وابسته به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی توسط ضابطین قضایی پلمب شد. این خبرگزاری در خیابان آزادی روبروی دانشگاه صنعتی شریف قرار داشت و ماموران وسائل این خبرگزاری را به خیابان ریختند. تا ساعت ها کارکنان و خبرنگاران این خبرگزاری در کنار وسائل بیرون ریخته شده تجمع کرده بودند.

پروین اردلان

و باز، در ادامه همین اقدامات که نوعی حکومت نظامی و ابلاغیه های آن را تداعی می کند، از سفر خانم پروین اردلان فعال حقوق زنان برای سفر به سوئد و دریافت جایزه "اولاف پالمه" که به وی تعلق گرفته جلوگیری کردند. وی که پس از عبور از همه مراحل و موانع قانونی در فرودگاه سوار هواپیمای آماده پرواز شده بود، بدستور ماموران امنیتی و دادستانی از هواپیما پیاده شده و گذرنامه وی نیز توقیف شد.