ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

زندان رجائی شهر

این روزها "ول وله" اصلاحات است!

فعالان حقوق بشر

 
 
 
 

چند روزیست که می گویند سفیری از جبهه عدالت در راه است ولی کیست ؟ از کجاست؟ سمتش چیست؟  نا معلوم است!

اما هر چه که هست یک چیز مشخص است آقای،  خیلی آقای پرزوریست که همه چیز و همه کس را در زندانی مثل رجایی شهر که متولیانش حتی با آمدن کله گنده ترین بازرسین ککشان هم نمی گزد و در این اواخر حتی برای رئیس سازمانشان هم تره خرد نمی کردند به تکاپو وا داشته. تقریبا یک هفته ای بیشتر است که به برکت و بهانه نیم نگاهی به خبری نسبت به ورود این شخص و احتمالا همراهانش در هر اندرزگاه ده ها نفر مشغول تکاپو هستند. از واحد نقاشی و آهنگری و تاسیسات و کارگری و بنایی گرفته تا تزئینات و طراحی، خلاصه شبانه روز کار می کنند.

یکی لوله میکشد، یکی سنگ می تراشد و یکی در حال آوردن و جایگزین کردن تخت آهنی بجای چپرها و دخمه های پارچه ای در حسینیه هاست که در هر یک از آنها تا دیروز بیش از 90 نفر در 120 متر جا زندگی می کردند و یکی دیگر زندانیان را بر مبنای مقتضای زمان جا به جا و تفکیک می کند و تقریبا تلاش می کند که اندرزگاه ها را همطراز کند.

دیگری تعداد زیادی را هرطور شده حتی با دادن چند cc متادون وادار به رنگ آمیزی فوق سرعتی نموده، آن دیگری چراغ خانه ای(آشپزخانه)  را که زندانیان خوابش را هم نمی دیدند راه اندازی می کند و آن دیگری نیز در این بین از قافله عقب نمانده و لامپ نصب میکند و تهویه ای را که زندانیان سالها آرزوی داشتنش را داشتند، نیز عده ای فیلم بردار آماتور از سازمان زندان ها برداشته و جاهایی که متعلق به کادر و پرسنل زندان است و اعیان نشین زندان محسوب می شود و هیچ ارتباطی به زندان ندارد را به زندانیان منتسب و بطور فرمایشی و نمایشی نشان داده و از آن فیلم برداری می کنند که بتوانند کسانی را بفریبند که بله از این امکانات  زندانیان استفاده می کنند. در حالی که تعداد زیادی از زندانیان از هیچ کدام از این امکانات حتی اطلاعی ندارند و بهره مند هم نیستند .

آن طرف تر هم عده ای مشغول بازدید وجب به وجب محدوده  داخلی بناها هستند که جایی بدون ترمیم و رنگ و لعاب باقی نماند. در این بین دادن رنگ و رو و کمیت مهم است، اگر کیفیت هم نداشت زیاد مهم نیست همین که این بازدید را بتوان با آن رد کرد خود موفقیت است. حال ملات کاشی کاری گچ باشد و یا سیمان یا خاک خالی فرقی نمی کند.

آنقدر وضعیت اضطراری و حیاتی است که "سهراب سلیمانی" مدیرکل زندان های تهران هم  برای سرکشی وضعیت و پیشبرد عملیات پاکسازی و ترمیم و نوسازی در زندان رجایی شهر خود در مورخه 8/12/86 حضور یافت . همینطور "علی اکبری یثاقی" رئیس کل سازمان زندانهای کشور برای بازدید قبل از بازدید شاهرودی روز گذشته مورخه 12/12/86 به این زندان مراجعه و شخصاً در جریان آخرین صحنه سازیها قرار گرفت . هر چه هست، از برکت خبر حضور این آقای پر زور است ؟!